صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۵۴
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۱ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 02
کد خبر: ۱۹۲۲۳۵

هجوم خودروی معترضان به خانه شهردار حومه پاریس

خبرگزاری فرانسه از هجوم یک خودروی متعلق به معترضان فرانسوی به خانه یکی از شهرداران مناطق جنوبی پاریس خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، منابع خبری از هجوم یک خودروی متعلق به معترضان فرانسوی به درون خانه شهردار پاریس و مجروح شدن همسر وی خبر داده اند.

 

خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داده است که علاوه بر همسر، یکی از فرزندان وی نیز مجروح شده است.

 

«وینسنته ژانبرون»، شهردار شهر کرتیل(Créteil) در جنوب شرقی پاریس در توییتر خود نوشته که معترضان یک خودرو را قبل از به آتش کشیدن به خانه او زدند. وی تایید کرده که همسر و یکی از فرزندانش در این حادثه مجروح شده‌اند.

 

اعتراضات فرانسه از چهارشنبه شب در اعتراض به کشتاه شدن یک نوجوان توسط پلیس این کشور آغاز شد و تا کنون ادامه داشته است.

 

وزارت کشور فرانسه امروز یک شنبه اعلام کرد که طی شب گذشته دست کم 719 نفر بازداشت شده اند. پیش از این گزارش شده بود که طی اعتراضات چند شب گذشته در این کشور دست کم 900 نفر بازداشت شده اند.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، تقریبا در تمام شهرها از جمله مونپلیه در جنوب، استراسبورگ در شرق، رِن در شمال غربی، مارسی، نیس و پاریس درگیری‌های شدیدی بین شرکت‌کنندگان در ناآرامی‌ها و نیروهای امنیتی رخ داده است.

 

رسانه‌های فرانسوی می‌گویند، پلیس و نیروهای امنیتی برای جلوگیری از اقدام معترضان در به آتش کشیدن اماکن عمومی و خصوصی، تخریب خودروها و غارت فروشگاه‌ها، از تجهیزات ضدشورش شامل گاز اشک‌آور، نارنجک‌های صوتی و خودروهای زرهی استفاده می‌کند.

 

طبق گزارش‌ها، بعد از درخواست پلیس فرانسه از افراد زیر ۱۸ برای نرفتن به خیابان شانزلیزه در مرکز پاریس، معترضان با پرتاب سنگ به نیروهای امنیتی در این خیابان حمله کرده و پلیس نیز اقدام به دستگیری تعداد زیادی از آنها نمود./ فارس

نظر شما