صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۲ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 03
کد خبر: ۱۹۲۵۰۱

روسیه: ضدحملات اوکراین به اهداف خود نرسیده است

وزیر دفاع روسیه گفت ضدحملات اوکراین در هیچ یک از محورهای عملیات نظامی به اهداف خود نرسیده است.

به گزارش راهبرد معاصر، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (دوشنبه، سوم ژوئن) ضمن بیان این که ضدحملات اوکراین در هیچ یک از محورهای عملیات نظامی به اهداف خود نرسیده، افزود: این نشان‌دهنده مهارت نیروهای ما است.

 

به گفته وزیر دفاع روسیه، نیروهای این کشور ماه گذشته توانستند ۹۲۰ خودروی زرهی رژیم کی‌یف از جمله ۱۶ تانک «لئوپارد» را در مناطق «دونباس» و «زاپروژیا» منهدم کنند. شویگو در ادامه سخنانش، نیروهای اوکراینی را به حمله به اهداف غیرنظامی به جبران ناتوانی در دستیابی به موفقیت در میدان نبرد متهم کرد.

 

ماه گذشته (ژوئن)، نیروهای اوکراینی سرانجام ضدحملاتی را که کی‌یف ماه‌ها بود درباره آن تبلیغ می‌کرد، آغاز کردند. به‌رغم اختصاص دادن تعداد قابل توجه نیرو و تجهیزات نظامی، کی‌یف تاکنون حتی نتوانسته خط اول دفاعی روسیه را با وجود تلفات صدها نفری و از دست دادن تعداد قابل توجهی از تسلیحات غربی درهم بشکند.

 

«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا جمعه اذعان کرد ضدحمله اوکراین به کندی پیش می‌رود. او همچنین گفت تصور می‌کند ضدحمله اوکراین «بسیار دشوار، طولانی و خونین خواهد بود».

 

پیش از این هم دو مقام غربی و یک مقام ارتش آمریکا به «سی.ان.ان» گفته‌ بودند موفقیت‌های پاتک اوکراین علیه روسیه کمتر از حد انتظار بوده و نیروهای ارتش روسیه در حال نشان دادن شایستگی‌هایی هستند که بیشتر از انتظارات غرب بوده است.

 

طبق ارزیابی‌های طرف‌های غربی، خطوط دفاعی روسیه‌ مستحکم است و این موجب شده نیروهای اوکراین توان نفوذ به آن را نداشته باشند. علاوه بر این، نیروهای روسیه در منهدم کردن تجهیزات زرهی اوکراینی‌ها با موشک و مین موفق عمل کرده‌اند و از نیروی هوایی خود به طرز موثر استفاده کرده‌اند.

 

وزیر دفاع روسیه در بخش دیگری از سخنانش به شورش مسلحانه اخیر در روسیه هم اشاره کرد و گفت: درباره تلاش برای بی‌ثبات کردن اوضاع در روسیه که ۲۳ تا ۲۵ ژوئن (دوم تا چهارم تیر) انجام شد، حرف می‌زنیم. این طرح‌ها شکست خورد زیرا در درجه اول پرسنل نیروهای مسلح به سوگند و وظیفه نظامی خود وفاداربودند.

 

شامگاه جمعه دوم تیر رئیس گروه نظامی «واگنر» مدعی شد نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند. وی سپس به نیروهای خود دستور داد کنترل شهرهای روسیه را در دست گرفته و سران ارشد نظامی این کشور را مجازات نمایند.

 

«یوگنی پریگوژین» سرانجام شنبه شب آنچه را «راهپیمایی عدالت» به سمت مسکو از شهر جنوبی «روستوف» در ۲۰۰ کیلومتری پایتخت روسیه خوانده بود، با میانجیگری رئیس‌جمهور بلاروس متوقف کرد. بعد از اعلام خبر ورود وی به بلاروس، روسیه از منتفی شدن پرونده علیه نیروهای این گروه به اتهام راه‌اندازی شورش مسلحانه خبر داد./ فارس

نظر شما