صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۱۴ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 05
کد خبر: ۱۹۲۸۸۲

امیر آشتیانی: تسلیحات پدافندی به سامانه‌های جدید تجهیز می‌شوند

وزیر دفاع با بیان اینکه ما از حیث فناوری ساخت هواپیما در مراحل بسیار خوبی هستیم، گفت: سعی می‌کنیم همه تسلیحات در حوزه‌های پدافندی و پدافند هوایی به سامانه های جدید و به روز تجهیز شود.

به گزارش راهبرد معاصر،‌ امیر محمدرضا آشتیانی صبح امروز (چهارشنبه، 14 تیرماه) در حاشیه برگزاری هیات دولت گفت: ما از حیث فناوری ساخت هواپیما در جایگاه بسیار خوبی هستیم.

 

وزیر دفاع افزود: اگر به هواپیمای شکاری یا تجاری احساس نیاز شود حتما تا آنجایی که خودمان بتوانیم تولید کنیم کار را دنبال می‌کنیم. البته اگر لازم باشد خریدی صورت بگیرد آن هم ضوابط و شرایطی دارد که پیگیری می شود.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا قراردادهای تسلیحاتی در سفر رئیس‌جمهور به ونزوئلا منعقد شده یا خیر، بیان کرد: ما با همه کشورهایی که در مسیر مقاومت قرار داشته و به دنبال ثبات و صلح جهانی هستند در همه زمینه‌ها چه اقتصادی، چه سیاسی و چه نظامی همکاری داریم.

 

امیر آشتیانی ادامه داد: به هر حال قراردادهای نظامی حتماً باید در یک چارچوب خاص منعقد شود. ما با همه کشورها نه یک کشور خاص که در مسیر صلح و ثبات جهانی قدم برمی‌دارند، همکاری داریم.

 

وزیر دفاع در پاسخ به این سوال که آیا ناوشکن دنا ۲ به موشک‌های هایپرسونیک مجهز شده است، بیان کرد: سعی می‌کنیم همه تسلیحات در حوزه‌های پدافندی و پدافند هوایی به سامانه های جدید و به روز تجهیز شود.

 

وی در رابطه با تاریخ رونمایی دنا هم اعلام کرد که در آینده در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: