صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۰:۱۱ - ۱۵ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 06
کد خبر: ۱۹۳۰۱۵

پیش بینی قیمت بیت کوین

بیت کوین، ارز دیجیتال پیشرو بازار، در حال حاضر در قیمت 30 هزار و 300 دلار معامله می‌شود و در روز چهارشنبه 1.10 درصد کاهش داشته است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ همزمان با حرکت صعودی قیمت در چند روز اخیر، چهره‌های قابل توجهی مانند مارک کوبان و یکی از مقامات سابق SEC دیدگاه‌های خود را در مورد مقررات ارزهای دیجیتال به اشتراک گذاشته‌اند و بینش‌های ارزشمندی را در مورد چشم‌انداز نظارتی و تأثیر بالقوه آن بر بیت کوین ارائه کرده‌اند.

 
مارک کوبان، مالک دالاس ماوریکس NBA، از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به دلیل تصمیم‌گیری در مورد مقررات صنعت ارزهای دیجیتال انتقاد کرده است.

بسیاری از حامیان ارزهای دیجیتال از SEC و رئیس آن، گری جنسلر، ابراز نارضایتی کرده و آن‌ها را متهم به تمرکز بیش از حد بر اقدامات اجرایی در رویکرد نظارتی خود کردند.

اخیراً، SEC اقدامات اجرایی را علیه صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند Coinbase و Binance آغاز کرده است. کوبان به این واقعیت تأکید کرد که ارز دیجیتال یک فناوری است که در نهایت بر اساس شایستگی‌های خود موفق یا شکست خواهد خورد. او از SEC به دلیل اتخاذ یک تصمیم نظارتی پرهزینه و اشتباه در حوزه ارزهای دیجیتال انتقاد کرد و اذعان داشت که SEC مانند هر موسسه دیگری مستعد اشتباه است.

در حالی که جنسلر رئیس SEC معتقد است که قوانین و چارچوب‌های موجود برای اداره صنعت کریپتو کافی است، بسیاری در بخش کریپتو از SEC می‌خواهند دستورالعمل‌ها و مقررات شفاف‌تری برای کسب‌وکارهای رمزنگاری ایجاد کند.

ماه گذشته، مارک کوبان پیشنهاداتی در مورد چگونگی تنظیم بازار ارزهای دیجیتال توسط SEC ارائه کرد، از جمله این پیشنهادها یک فرآیند ثبت نام اختصاصی برای ارزهای دیجیتال بود.

 حمایت کوبان از ارزهای دیجیتال به احساسات مثبت بازار کمک کرده و به کاهش بیت کوین کمک کرد. مسئول سابق SEC، CBDC را به عنوان بیهوده‌ترین ایده مالی تا کنون معرفی می‌کند.

جان رید استارک، رئیس سابق در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، از توسعه یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) به عنوان پوچ ترین ایده مالی در تاریخ سیاست‌های پولی انتقاد کرده است. او نگرانی‌های خود را در مورد خطرات غیرضروری آن برای ثبات سیستم مالی جهانی و احتمال مشکلات حریم خصوصی، درگیری‌ها و مسائل امنیت سایبری مطرح کرد.

استارک تاکید کرد که در حال حاضر ارزهای دیجیتال متعددی وجود دارند که به طور موثر عمل می‌کنند و مورد اعتماد هستند زیرا توسط مقامات دولتی دموکراتیک تنظیم، حسابرسی و نظارت می‌شوند و همچنین توسط موسسات مالی تحت نظارت FDIC یا SIPC که در ایالات متحده ثبت شده‌اند، اداره می‌شوند.

نماینده کنگره، الکس مونی (R-WV) قانون پیشگیری از پایلوت دلار دیجیتال را در ماه مه معرفی کرد که فدرال رزرو را از توسعه، اجرا یا مجوز برنامه‌ای برای آزمایش امکان سنجی صدور CBDC منع می‌کند.

سایر ایالت‌ها نیز مخالفت خود را با CBDCها ابراز کرده‌اند. در ماه مه، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا قانونی را امضا کرد که استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی را در ایالت خود ممنوع می‌کند. ترجیح استارک برای ارزهای دیجیتال نسبت به CBDCها از کاهش قیمت بیت کوین در روز چهارشنبه حمایت کرده است.

بر اساس تحلیل تکنیکال، بیت کوین در حال حاضر با مقاومتی نزدیک به سطح 31 هزار دلار مواجه است. با این حال، در حال حاضر کمی بالاتر از حدود 30 هزار دلار نگه داشته شده است و وجود یک شدو صعودی در تایم فریم روزانه نشان دهنده احتمال قوی بازگشت روند صعودی است.

 بیت کوین با مقاومتی در حدود 31 هزار و 350 دلار مواجه است و اگر با موفقیت از این سطح عبور کند، هدف بعدی آن می‌تواند حدود 32 هزار و 500 دلار یا حتی بالاتر از 34 هزار و 150 دلار باشد.

شاخص‌های فنی مختلف، از جمله شاخص قدرت نسبی (RSI) و اندیکاتور (MACD)، احساسات مثبتی را در بیت کوین نشان می‌دهد. میانگین متحرک نمایی 50 روزه نیز به عنوان حمایت روند صعودی عمل می‌کند.

از جنبه منفی، حمایت فوری قیمت را می‌توان حدود 30 هزار و 250 دلار یا احتمالاً حدود 29 هزار و 650 دلار شناسایی کرد. شکست قیمت زیر سطح 29 هزار و 650 دلار ممکن است منجر به کاهش آن به زیر 28 هزار و 650 دلار یا حتی کمتر از 27 هزار و 900 دلار شود./تجارت نیوز

نظر شما