صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۳۷
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۱۷ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 08
کد خبر: ۱۹۳۲۸۲

بلاروس: گروه واگنر اینجا نیست

افسر وزارت دفاع بلاروس حضور گروه واگنر در این کشور را رد کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس روز پنجشنبه گفت یوگنی پریگوژین فرمانده گروه شبه نظامی واگنر در بلاروس نیست و در حال حاضر در روسیه هست. وی تأکید کرد جنگجویان گروه شبه نظامی واگنر در حال حاضر در اردوگاه دائمی خود در اوکراین مستقر هستند و نه در بلاروس.

 

به علاوه، لئونید کاسینسکی، افسر وزارت دفاع بلاروس که در اردوگاه تازه تاسیس تسل و در جمع خبرنگاران حضور داشت، به نوبه خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص حضور گروه واگنر در اردوگاه تسل گفت: چنانچه به دنبال این گروه هستید، نمی‌توانید آن‌ها در این اردوگاه پیدا کنید.

 

 لوکاشنکو اخیراً گفت یوگنی پریگوژین وارد بلاروس شده است، اما او روز پنجشنبه اذعان کرد موضوع "انتقال" گروه واگنر به بلاروس "حل نشده است. " از سوی دیگر، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرمیلن، در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص گروه واگنر، گفت: در حال حاضر مسکو حرکات فرمانده گروه شبه نظامی واگنر را پیگیری نمی‌کند. این در حالی است که پس از شورش گروه واگنر، رسانه‌ها بلافاصله با انتشار عکس‌های ماهواره‌ای از اردوگاه در حال ساخت تسل در بلاروس، گمانه زنی‌ها مبنی بر ورود جنگجویان واگنر در چارچوب بخشی از توافق مبتنی بر مذاکره با رئیس جمهور بلاروس را مطرح کردند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما