صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۱:۲۵ - ۲۵ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 16
کد خبر: ۱۹۴۵۸۶

افزایش شدید کسری بودجه دولت آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که کسری بودجه دولت فدرال در ۹ ماه اول سال مالی جاری به شدت افزایش یافته و در ژوئن به ۱.۳۹ تریلیون دلار رسیده است. سال مالی دولت فدرال آمریکا از اول اکتبر آغاز می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که کسری بودجه دولت فدرال در 9 ماه اول سال مالی جاری به شدت افزایش یافته و در ژوئن به 1.39 تریلیون دلار رسیده است. سال مالی دولت فدرال آمریکا از اول اکتبر آغاز می‌شود.

این رقم نسبت به 515.1 میلیارد دلار ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته افزایش تقریباً سه برابری نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، شکاف بودجه (اختلاف درآمد دولت و هزینه‌های دولت) در ماه ژوئن 227.76 میلیارد دلار افزایش یافته است. این در حالی است که در ماه مشابه سال گذشته این شکاف رشد 88.8 میلیارد دلاری را ثبت کرده بود.

داده های خزانه داری نشان می‌دهد که افزایش شدید مخارج دولت و کاهش قابل توجه درآمدهای مالیاتی دلایل اصلی افزایش کسری بودجه بوده است.

به طور کلی، درآمدهای مالیاتی دولت آمریکا بین اکتبر و ژوئن 11 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بود که دلیل آن کاهش ارزش سهام، اوراق قرضه و سایر دارایی ها بود.

داده‌ها نشان می‌دهد که در ژوئن درآمد دولت با کاهش 42 میلیارد دلاری نسبت به سال گذشته به 418 میلیارد دلار رسیده است.

در عین حال، هزینه‌های دولت آمریکا افزایش یافت و با افزایش 96 میلیارد دلاری به 646 میلیارد دلار رسید. تورم فزاینده نیز بر هزینه‌های دولت فدرال افزوده است.

بر اساس این گزارش، مقامات فدرال رزرو (بانک مرکزی) آمریکا هشدار داده‌اند که وضعیت مالی دولت در مسیری قرار دارد که در دراز مدت ناپایدار خواهد بود.

به گفته فیلیپ سوگل، مدیر دفتر بودجه کنگره، کسری بودجه فدرال به طور متوسط حدود 2 تریلیون دلار در سال خواهد بود که به 32.5 تریلیون دلار بدهی ملی اضافه می شود./تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: