صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۷ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 18
کد خبر: ۱۹۵۱۹۰

هشدار نماینده پارلمان عراق نسبت به تحرکات مشکوک نظامیان آمریکا

یک نماینده پارلمان عراق ضمن هشدار نسبت به تحرکات مشکوک نظامیان آمریکا، گفت که تأمین مالی و تجهیز تسلیحاتی گروه تروریستی داعش توسط آمریکا متوقف نشده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی الزبیدی عضو ائتلاف پارلمانی الفتح امروز سه‌شنبه تأکید کرد که آمریکا از طریق حمایت از گروه‌های تروریستی در استان‌های مختلف عراق، به دشمنی و غارت منابع این کشور ادامه می‌دهد.

الزبیدی به پایگاه خبری المعلومه گفت که نیرو‌های سازمان الحشد الشعبی، تأمین مالی و تجهیز تسلیحاتی گروه تروریستی داعش توسط آمریکا را ثبت و ضبط کرده‌اند؛ به نحوی که واشنگتن از سال ۲۰۱۴ تا کنون، به حمایت از عناصر داعش ادامه داده است.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه هم اخیرا خبر داد که «جیمز میلوی» معاون فرماندهی سنتکام، تروریست‌های داعش را در جنوب سوریه و دمشق مدیریت می‌کند و آمریکایی‌ها در مناطق «الحویه» و «زافریا» در نزدیکی پایگاه التنف به تروریست‌های داعش موشک‌هایی با سر جنگی آلوده به مواد شیمیایی داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این حمایت‌ها در مناسبت‌های مذهبی و رخداد‌های سیاسی مهم، افزایش می‌یافته است، خاطر نشان کرد: در قبال تحرکات مشکوک آمریکا در مناطق مجاور مرز‌های سوریه و عراق باید محتاط و هشیار بود؛ زیرا هر گونه اقدام مشکوک در این مناطق، دستوراتی است که از سفارت آمریکا در بغداد صادر می‌شود.

عقیل الطائی کارشناس مسائل امنیتی و نظامی عراق نیز با اشاره به سوء استفاده آمریکا از مراسم مذهبی برای اجرای طرح‌های تروریستی، گفت: آمریکا از مناطق شمال بغداد، صحرای الانبار تا جرف النصر استفاده می‌کند تا امنیت این مناطق را هدف قرار دهد و به زائران آسیب وارد کند».

الطائی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال ثبات در عراق نیست، تأکید کرد: هدف از پرواز پهپاد‌های آمریکا در مرز‌های سوریه، حمایت از تروریست‌ها و ارائه اطلاعات به آنان است. باید در خصوص تلاش آمریکا برای استفاده از گروه‌های تروریستی و مزدور در ماه محرم هشیار بود. / فارس

نظر شما