صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۱۴
  • سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Tuesday 14 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۸ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 19
کد خبر: ۱۹۵۳۰۵

اعتصاب مجدد بیش از ۷ هزار کارگر کانادایی

بیش از ۷ هزار تن از کارگران بنادر کانادا پس از ۱۳ روز اعتصاب با رد کردن دستمزد دولت این کشور اعتصاب خود را از سر گرفتند.

به گزارش راهبرد معاصر، اتحادیه صنفی اصلی کارکنان بنادر ساحل غربی کانادا اعلام کرد این کارکنان روز سه شنبه بعد از رد کردن نهایی توافقنامه دستمزدی که هفته گذشته بعد از ۱۳ روز توقف کار به دست آمده بود، اعتصاب را از سر گرفتند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نماینده بیش از هفت هزار کارگر ۳۰ بندر غرب کانادا، اتحادیه بین المللی کارگران بارانداز و انبار داران کانادا اعلام کرد تردید دارد که توافقنامه بتواند حمایت «مشاغل امروز یا فردا» را کسب کند.

 

انجمن کارکنان دریایی ایالت‌های بریتیش کلمبیا و ایلووک روز پنجشنبه «به تفاهم اصولی درباره توافقنامه جدید چهار ساله» دست یافته بودند. اما اعضای اتحادیه که از بعد از ظهر روز سه شنبه اعتصاب خود را ازسر گرفتند، آن را رد کردند. در میان بنادری که از این اعتصاب متاثر شده اند، می‌توان به بندر ونکوور، بزرگ‌ترین کانادا اشاره کرد.

 

بیش از هفت هزار کارگر بارانداز پایانه‌ها و ۴۹ کارفرما بعد از ماه‌ها مذاکره در آغاز ماه ژوئیه به ۱۳ روز اعتصاب دست زدند که پیامد‌های اقتصادی شدیدی داشت. این اتحادیه صنفی همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد «شرکت‌ها با سود‌های بی سابقه‌ای که در سال‌های اخیر کسب کرده اند، کارفرمایان به مشکلات هزینه زندگی که کارگران ما در دو سال اخیر با آن مواجه بوده اند، نپرداخته اند».

 

وزارت کار کانادا که در مذاکرات شرکت کرده بود، هنوز به سوال خبرگزاری فرانسه در این خصوص پاسخی نداده است. از سرگیری این اعتصاب به علت تبادلات مهمی که میان کانادا با آسیا و آمریکا وجود دارد، پیامد‌های مهمی بر بازار آمریکای شمالی و همچنین بازار جهانی خواهد داشت. انجمن کارکنان در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد هر روز بیش از ۵۰۰ میلیون دلار کانادا (۳۴۶ میلیون یورو) کالا از بنادری که در آن‌ها اعتصاب شده است، جا به جا می‌شود./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما