صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۴۶
  • سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Tuesday 14 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۲۸ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 19
کد خبر: ۱۹۵۳۴۶

کشاورزان و گلخانه داران هشدار وزش باد را جدی بگیرند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و گلخانه داران توصیه می‌شود که هشدار‌های وزش باد را جدی بگیرند.

به گزارش راهبرد معاصر، خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان از محلول پاشی و سم پاشی مزارع و باغات در ساعات وزش باد اجتناب کنند.

 

به گفته او، با توجه به شدت گرما، باغداران نسبت به تسریع در برداشت انگور یاقوتی، لیموترش، ماش و برداشت میگو در سیستان و بلوچستان اقدام کنند.

 

رفیعی ادامه داد: گلخانه داران نسبت به کنترل و استحکام سازه‌های گلخانه ای، تاسیسات و سازه‌های موقت اقدام کنند.

 

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به افزایش دمای هوا، کشاورزان نسبت به تنظیم دور آبیاری در مزارع و باغات اقدام کنند.

 

براساس نقشه‌های هواشناسی، امروز در مناطقی از غرب، گیلان مازندران، گلستان خراسان شمالی و در برخی نقاط استان‌های قزوین، البرز، تهران، قم و همچنین در شمال آذربایجان غربی ابرناکی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در این استان‌ها و ارتفاعات واقع در شرق و شمال هرمزگان وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

 

روز پنجشنبه علاوه بر اینکه در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران و غرب گلستان ابرناکی و بارش رخ می‌دهد در شمال آذربایجان غربی آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین ارتفاعات در استان‌های البرز و تهران افزایش ابر رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما