صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۵۴
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۲۸ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 19
کد خبر: ۱۹۵۳۶۲

خوداظهاری 2.6 میلیون خانواده در سامانه املاک‌

2.6 میلیون خانواده تاکنون نسبت به خود اظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان اقدام و اطلاعات 3 میلیون و 21 هزار اقامتگاه‌ خود را ثبت کرده‌اند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ بر اساس اطلاعات دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تا‌کنون 4 میلیون و 552 هزار سرپرست خانواده به سامانه ملی املاک و اسکان مراجعه کرده‌اند و 73 میلیون و 44 هزار کد ملی در این سامانه بر اساس اقامتگاه مشخص ثبت شده است.

*2.6 میلیون خانواده در سامانه املاک خوداظهاری کردند

تعداد کل کدپستی‌های مسکونی در سامانه به رقم 32 میلیون و 881 کدپستی رسیده و کد پستی‌های با مالکیت مشخص از 12 میلیون و 124 هزار کد عبور کرده است.

بر اساس آخرین آمار، تا این لحظه، 2 میلیون و 678 هزار مالک اطلاعات 3 میلیون و 21 هزار اقامتگاه خود را در سامانه ملی املاک و اسکان اطلاعات ثبت کرده‌اند.

* اطلاعات وزارت آموزش و پرورش به سامانه متصل شد

بر اساس اعلام فرشید ایلاتی، کارشناس مسکن، در راستای فعال کردن ضمانت اجرایی خوداظهاری در سامانه املاک عنوان کرد: هم اکنون خدمات وزارت آموزش و پرورش شامل دریافت اطلاعات نقشه و نشانی منزل برای ثبت نام دانش‌آموزان از سامانه انجام خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، تا کنون شهرداری‌های 53 شهر در 8 استان کشور اطلاعات پروانه و پایانکار 376 هزار و 932 واحد مسکونی را به سامانه ارسال کرده‌اند.

در این راستا به منظور تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان، اطلاعات دفتر املاک الکترونیک و حدنگاری املاک مسکونی سازمان ثبت اسناد و املاک باید در اختیار سامانه قررا گیرد.

به گزارش فارس، سامانه ملی املاک و اسکان از سال 1394 در دستور کار دولت قرار گرفت و مقرر شد، در مدت 6 ماه اطلاعات ان زمینه سرشماری برخط را فراهم کند. با وجود گذشت 8 سال از قانون مجلس و همچنین بازبینی شیوه تکمیل اطلاعات همچنان اطلاعات این سامانه تکمیل نشده است./فارس

نظر شما