صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۲۸ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 19
کد خبر: ۱۹۵۳۸۸

کاهش هزینه‌های تعمیر، نگهداری و استهلاک هواپیما‌ها

مدیرعامل شرکت هواپیمایی گفت: احداث آشیانه تعمیر هواپیما در فرودگاه امام موجب درآمدزایی ارزی برای کشور و خودکفایی در تعمیر و نگهداری هواپیما‌ها می‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ عملیات احداث آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیما در زمینی به مساحت ۱۶۰۰۰ متر مربع در فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز شد که یک هنگر برای تعمیر و نگهداری و اورهال هواپیما خواهد بود.

در این مراسم، کاپیتان رامین حمزه گفت: با توجه به نیاز صنعت نفت به خدمات هوایی و بالاخص هلی‌کوپتر در مناطق عملیاتی صنعت نفت، با وجود این آشیانه ان‌شاالله گام مهمی در فعالسازی این ظرفیت نیز برخواهیم داشت.

او تاکید کرد: جلوگیری از خروج ارز با توجه به تعمیر و نگهداری و اورهال هواپیما‌ها در داخل کشور، خود کفایی در تعمیر و نگهداری و صرفه جویی ارزی در کنار ارز آوری برای مجموعه، از مزایای احداث این آشیانه در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) است.

حمزه گفت: با احداث این آشیانه امکان تعمیر و نگهداری ناوگان دیگر شرکت‌ها حتی ایرلاین‌های خارجی فراهم خواهد شد و این در کنار خودکفایی، درآمدزایی ارزی برای کشور به همراه دارد.

 وی اظهار داشت‌: این آشیانه ان‌شاءالله پیشتاز استفاده و بهره‌برداری از توان متخصصان داخلی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود به نحوی که در ساخت آن نیز این شرکت‌های دانش‌بنیان حضور فعال خواهند داشت.

او گفت: با توجه به توان متخصصان کشور و همچنین توان مهندسان تعمیر و نگهداری هواپیما در قشم‌ ، لازم بود شرکت هواپیمایی قشم نیز در فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین فرودگاه بین‌المللی کشور، به آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیما مجهز باشد، این مهم در کنار صرفه‌جویی ارزی، امکان تعمیر و نگهداری هواپیما‌های دیگر شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی را نیز با توجه به ظرفیت، در این آشیانه فراهم خواهد کرد.

او گفت:با بهره برداری از این آشیانه در فرودگاه امام خمینی (ره) از این پس، علاوه بر کاهش هزینه‌های اعزام هواپیما از فرودگاه امام به مهرآباد برای تعمیر و نگهداری و چک‌های پروازی و کاهش تعداد پرواز‌های هواپیما (سایکل پروازی)، استهلاک هواپیما‌ها کاهش و ظرفیت تعمیراتی هواپیماها افزایش می‌یابد و با کاهش هزینه‌های نشست و برخاست هواپیما‌ها مواجه خواهیم بود.

‌او گفت: این آشیانه برای چک‌های سبک و نیمه سنگین هواپیما‌های پهن پیکر ایرباس و سایر تایپ‌ها درنظر گرفته شده و به مرور با تجهیز کارگاه‌های جانبی آن نظیر کارگاه‌های موتور و اویونیک، قادر به انجام چک‌های سنگین و تعمیرات اساسی (اورهال) نیز در این کارگاه خواهیم بود./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما