صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۰۵
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 25
کد خبر: ۱۹۶۲۵۴

ضرورت سرمایه‌گذاری برای نگهداری بوستان‌های شهری

عضو شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت سرمایه‌گذاری جهت نگهداری بوستان‌ها تأکید کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورا ضمن ارائه گزارش از وضعیت محله جوانمرد قصاب در منطقه ۲۰ با بیان اینکه مقبره جوانمرد قصاب در این محله واقع شده است، عنوان کرد: این ناحیه 8500خانوار دارد که تخمین زده می شود 30هزار نفر جمعیت داشته باشد .

 

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم در این محله از دوره سوم و چهارم شورای اسلامی شهر تهران به خوبی یاد می کردند و در این دوره ۱۷ بوستان در منطقه احداث شده بود که رضایت شهروندان را به دنبال داشت.

 

امانی ضمن تأکید بر اینکه باید در نگهداری و روشنایی بوستان ها سرمایه گذاری صورت بگیرد، خاطر نشان کرد: چند نقطه فرسوده در محله وجود دارد که در این دوره از مدیریت شهری از طرح خارج و امکان نوسازی برای مردم فراهم شده است اما مشکلی که وجود دارد این است که وزارت میراث فرهنگی مجوز ساخت بیش از سه طبقه را نمی دهد.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه از دوره قبلی مدیریت شهری نوسازی مسجد قدیمی محله آغاز شده است، خاطرنشان کرد: هشت میلیارد تومان از سوی پیمانکار در سال ۹۷ هزینه شده اما قرار بوده زمینی به او تحویل داده شود که با توجه به اینکه ما این زمین را باغ تشخیص دادیم، پیمانکار با مشکل روبه رو شده است.

 

وی با اشاره به وجود یک زمین ورزشی در محله، گفت: یکی از درخواست های ساکنان محله جوانمرد قصاب این بود که زمین چمن این محله تجهیز و فضایی از آن به بازی کودکان اختصاص پیدا کند.

 

امانی به ساخت سوله بحران در محله و استفاده بانوان از این سوله به عنوان فضای ورزشی اشاره و تصریح کرد: در دوره پنجم هیچ کاری برای مردم انجام نشده و در دوره ششم اقداماتی انجام شده که امیدواریم تکمیل شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نظافت معابر مشکلاتی دارد که باید برطرف شود، گفت: یا مخازن زباله در این معابر وجود ندارد و یا مشکل دارد و شیرابه در محلات سرازیر می شود که انتظار می رود مشکلات در این بخش برطرف شود.

 

وی با اشاره به خرابی پله برقی ایستگاه مترو این محله، خاطرنشان کرد: حضور اتباع در این محله یکی از مشکلاتی است که در دیگر محلاتی که بازدید کردیم نیز وجود داشت.

 

امانی با بیان اینکه در برخی محلات با مشکل وجود دکل های برق و انسداد معابر روبه رو هستیم که در این محله نیز قابل مشاهده بود، تأکید کرد: روشنایی معابر، نظافت و رفت و روب، ساماندهی اتباع و جمع آوری دکل ها از درخواست های مردم محله جوانمرد قصاب بود که باید مورد توجه قرار بگیرد./ فارس

نظر شما