صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۰۳
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 26
کد خبر: ۱۹۶۴۳۳

تصویب قانون ضدچینی در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا قانون ضدچینی همبستگی با تایوان را تصویب کرد.

به گزارش راهبرد معاصر،‌ مجلس نمایندگان آمریکا سه شنبه به وقت محلی قانون ضد چینی حمایت جهانی از تایوان را در حالی به تصویب رساند که این روز‌ها تنش بر سر این جزیره میان پکن و واشنگتن به اوج خود رسیده است.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این قانون دو حزبی که با حمایت نمایندگان کنگره از جمله جان کرتیس، جری کانولی به تصویب رسید اقدامی از سوی آمریکا برای مهار چین در قبال جزیره تایوان عنوان شده است.

 

جان کرتیس درباره تصویب این قانون ادعا كرد: «تصویب قانون همبستگی بین‌المللی تایوان گام مهمی در تأیید مجدد تعهد ما به تایوان و در مخالفت با تلاش‌های جمهوری خلق چین برای استفاده از سازمان‌های بین‌المللی برای تحریف وضعیت تایوان است».

 

جری کانولی نیز در این باره مدعی شد: «برای مدت طولانی، جمهوری خلق چین سیاست‌ها و رویه‌های سازمان‌های بین‌المللی را برای ادعای حق حاکمیت خود بر تایوان تحریف کرده است. این قانون دو حزبی تضمین می‌کند که ما در برابر سلاح‌سازی پکن از سازمان‌های بین‌المللی و در همبستگی با خواسته‌ها و بهترین منافع مردم در تایوان ایستاده‌ایم. من مفتخرم که با نماینده کورتیس در این تلاش شریک شده ام و مشتاقانه منتظر ادامه همکاری برای امضای این قانون مهم هستم.»

 

قانون همبستگی بین‌المللی تایوان تاکید می‌کند که آمریکا با هرگونه تلاش جمهوری خلق چین برای مداخله در توانایی تایوان برای انجام دیپلماسی و مشارکت در سازمان‌های بین‌المللی مخالفت خواهد کرد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما