صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۵۲
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 31
کد خبر: ۱۹۷۲۱۹

بلینکن: تغییرات آب و هوایی کمتر از جنگ هسته‌ای نیست

وزیرخارجه آمریکا دمای بالای هوا را تهدید شماره یک جهان و هم‌تراز با جنگ هسته‌ای دانست.

به گزارش راهبرد معاصر، «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا، در پاسخ به منتقدانی که می‌گویند آمریکا با تسلیح اوکراین جهان را به سمت جنگ هسته‌ای می‌برد، گفت که تهدید شماره یک جهان دمای بالای هوا و تغییرات آب و هواییست که برابر با جنگ هسته‌ایست.

 

بلینکن این اظهارات را در برنامه ۶۰ دقیقه با استرالیا بیان کرد و گفت: «خب من فکر می‌کنم نمی‌شود سلسله مراتب داشت برخی چیز‌ها فوری هستند مانند درگیری بالقوه، اما خب تغییرات آب و هوا یک چالش جدی برای ماست.»

 

او در ادامه با بیان آنکه تغییرات آب و هوایی برای ما، چالش وجودی زمان است، افزود: «این به این معنا نیست که در این میان چالش‌های جدی برای نظم بین‌المللی مانند تجاوز روسیه به اوکراین وجود ندارد.»

 

ژوئیه گرم‌ترین ماه سال است و سازمان ملل خواستار اقدامات تسریع شده برای کاهش انتشار کربن- از جمله پایان جهانی استفاده از زغال سنگ تا سال ۲۰۴۰ - شده است. در اوایل تابستان امسال، «جان کری» فرستاده ویژه ریاست جمهوری آمریکا، در امور آب و هوا خواستار بازنگری در سیستم کشاورزی جهان برای کاهش انتشار کربن حاصل از کشاورزی شد تا از «نیم درجه گرم شدن تا اواسط قرن» جلوگیری شود.

 

اما در عین حال دولت بایدن در جنگ اوکراین به حمایت بی‌دریغ از کی‌یف ادامه می‌دهد آمریکا و متحدانش در ناتو اوکراین را به موشک‌های دوربرد مسلح کرده‌اند و در حال حاضر درباره تامین جنگنده‌های ساخت آمریکا به مذاکراتی در انجام می‌دهند. این درحالیست که مسکو مکرر هشدار می‌دهد که چنین تسلیحاتی به‌طور چشمگیری شانس جنگ همه جانبه بین روسیه و اوکراین را افزایش می‌دهد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما