صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 02
کد خبر: ۱۹۷۵۹۴

تعلیق پرواز هواپیماهای سبک تا ۵ روز به دلیل گرمای هوا

طبق اعلام سازمان هواپیمایی با توجه به دمای بالای هوا پرواز هواپیماهای سبک تا ۵ روز تعلیق شده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ یک فروند هواپیمای آموزشی در ۹ مرداد ماه سقوط کرد که یکی از علت‌های سقوط آن بالا بودن درجه دمای هوا است؛ امروز اداره کل بررسی سوانح اعلام کرد که با توجه به وقوع حوادث و بروز مشکلاتی در مراکز آموزش خلبانی، سازمان هواپیمایی کشوری طی بخشنامه ایمنی نامه شماره ۱۸۷۰۹ مورخه ۱۳۹۲/۰۴/۲۶ توصیه‌ها و محدودیت‌هایی برای درجه حرارت محیط فرودگاه‌ها برای پرواز آموزشی اعمال کرده که کماکان ادامه داشته و باید دفاتر نظارتی سازمان بازنگری در آن را انجام دهند.

گفتنی است حداکثر دمای مجاز محیط برای انجام پرواز (Take off) در فرودگاه‌ها با ارتفاع بالای ۴۵۰۰ پا ۳۰ درجه سانتیگراد بوده و دمای محیط مجاز برای سایر فرودگاه‌ها ۳۲ درجه سانتیگراد است.

در همین راستا یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: طبق اعلام مرکز فعالیت‌های هواپیمایی سبک سازمان هواپیمایی کشور به دلیل گرمای هوا در سطح کشور کلیه فعالیت‌های پروازی وسایل پرنده فوق سبک اعم از آموزشی، تفریحی- گردشگری و شخصی را به مدت پنج روز تعلیق کرد.

او افزود: به دلیل موج جدید گرما در کشور و با هدف حفظ ایمنی و پیشگیری از سوانح احتمالی تمامی فعالیت‌های پروازی وسایل پرنده فوق سبک اعم از آموزشی، تفریحی- گردشگری و شخصی از تاریخ ۱۱ مرداد۱۴۰۲ به مدت ۵ روز تعلیق می‌شود./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: