صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 22
کد خبر: ۱۹۹۰۶

عدالت با اقدامات اخیر قوه قضائیه تحقق عینی می‌یابد

نماینده نهاوند در مجلس با اشاره به برخورد قاطع قوه قضائیه با مفسدان گفت: وعده آیت الله رئیسی در ناامن کردن فضا برای رانت‌خواران تحقق پیدا کرده و مردم احساس رضایت دارند.

به گزارش راهبرد معاصر ، حسن بهرام‌نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ، درباره اقدام قاطع آیت‌الله رئیسی رئیس دستگاه قضا در برخورد با اخلالگران و مفسدان اقتصادی و افزایش امید در جامعه گفت:‌ در طی 6 ماه که آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه در مسند مسئولیت قرار گرفته است روز به روز مردم نسبت به انقلاب و اینکه نیروهای ارزشی همچنان پای کار هستند احساس رضایت دارند.

 

وی افزود:‌ مردم از اقدامات قاطع و به موقع قوه قضائیه در برخورد با رانت خواران دفاع کرده و از اینکه عدالت در انقلاب اسلامی در حال اجراست خوشحال هستند ضمن اینکه مردم از اینکه می‌بینند تیم مدیریتی جدید قوه قضائیه بدون ملاحظه در برابر مفسدان ایستادگی کرده و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند احساس رضایت دارند.

 

نماینده نهاوند در مجلس تصریح کرد:‌ برگزاری دادگاه‌های مبارزه با اخلالگران موجب شادی فزاینده در بین مردم و علی الخصوص مومنان شده است زیرا وقتی مردم می‌بینند یک کارگزار نظام آنچه می‌گوید را با قاطعیت اجرا می‌کند و اظهاراتش لفاظی نیست بلکه در میدان عمل هم با قاطعیت رفتار می‌کند به نظام جمهوری اسلامی امیدوارتر می‌شوند.

 

بهرام‌نیا گفت: وقتی رئیس قوه قضائیه می‌گوید با لانه های فساد برخورد قاطع کرده و مفسدان را از لانه‌هایشان بیرون می‌کشیم در عمل هم مردم شاهد آن هستند.

وی گفت: مفسدانی که در چنبره یک گروه زنجیره‌ای هستند دیگر امنیت نداشته و قوه قضائیه نشان داده بدون ملاحظه شخص،‌ اشخاص، گروه و جریان با رانت خواران و اخلالگران مقابله می‌کند.

 

نماینده نهاوند در مجلس افزود:‌ اقدامات انقلابی آیت‌الله رئیسی ترمز مفسدان را کشیده است و اخلالگران چاره‌ای ندارند جز اینکه از منفعت طلبی و سودجویی دست بکشند وگرنه تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند و در چنبره دستگاه قضایی گرفتار خواهند شد.

بهرام‌نیا گفت: اقدامات اخیر قوه قضائیه موجب دلگرمی مردم به آینده شده است ضمن اینکه نگاه مردم به دستگاه قضا که آسیب دیده بود با اقدامات قاطع و انقلابی آیت‌الله رئیسی بهبود پیدا کرده و اعتماد مردم به قوه قضائیه افزایش پیدا کرده است.

 

وی تصریح کرد: پاکسازی درونی قوه قضائیه با تاکیدات آیت‌الله رئیسی انجام شده و همین موضوع موجب دلگرمی و امیدواری بیشتر مردم به دستگاه قضا شده است و نسبت به انقلاب و نظام امیدواری بیشتری پیدا کردند.

 

نماینده نهاوند در مجلس گفت: باید در نظام جمهوری اسلامی مبارزه با فساد، رانت خواری و رشوه در اولویت ویژه‌ای قرار داشته باشد که الحمدالله قوه قضائیه در 6 ماه اخیر نشان داده که توجه خاصی به این امر داشته و فضا را برای مفسدین نا امن کرده است.

بهرام‌نیا افزود: مردم با حرکات اخیر تیم مدیریتی جدید دستگاه قضایی به این امر امیدوار شده‌اند که روزگاری بساط اخلالگران و مفسدان برچیده خواهد شد. البته همه آحاد جامعه هم وظیفه کمک به قوه قضائیه و حمایت از اقدامات و تحرکات اخیر آنها را دارند.

وی تصریح کرد:‌ مردم باید اخلالگران و مفسدان را به قوه قضائیه معرفی کرده و بدانند که دستگاه قضایی حتما سراغ منفعت طلبان و سودجویان و دلالان خواهد رفت.

 

نماینده نهاوند در مجلس خاطرنشان کرد: ولی‌الله سیف رئیس کل سابق بانک مرکزی به بهانه دخالت در بازار ارز در سال‌های 94 تا 96 مبلغ 27 میلیارد دلار را به این بخش تزریق کرد اما دیدیم که هیچ اتفاقی رخ نداده است بلکه نرخ ارز سه برابر شد و وی باید پاسخ دهد که این ارز‌ها به چه کسانی داده شده و چرا صرافان به وظایف خود عمل نکرده و افراد دخیل پشت پرده را باید معرفی کنند.

 

وی افزود: علی‌اشرف عبدالله پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی هم باید درباره واگذاری‌های شرکت‌های دولتی و تخلفات صورت گرفته در خصوصی‌سازی‌ها توضیح دهد که بعضا این واگذاری‌ها 5 تا 10 برابر زیر قیمت ارزش واقعی انجام شده است. ضمن اینکه تعداد زیادی از افرادی که این شرکت‌ها را خریداری کرده‌اند اهلیت لازم را نداشته‌اند و وی هم باید در باره این موضوعات به دستگاه قضایی پاسخ دهد.

 

بهرام‌نیا گفت: حمایت از قوه قضائیه در شرایط فعلی حمایت از نظام، انقلاب، عدالت، حق و حقوق مردم و خون شهداست که می‌تواند اهداف اولیه نظام جمهوری اسلامی را محقق کند.

منبع : فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: