صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۱۵
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 15
کد خبر: ۱۹۹۶۶۳

دیدار معاون وزیر خارجه ایران با مقام ارشد ترکیه

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در دیدار با معاون وزیر خزانه داری و مالیه ترکیه درباره گسترش مناسبات مالی و اقتصادی ۲ کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش راهبرد معاصر.‌ «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه که در رأس یک هیأت اقتصادی متشکل از شرکت ملی گاز، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشاورزی و بانک مرکزی به ترکیه سفر کرده است، روز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه با معاون وزیر خزانه داری و مالیه جمهوری ترکیه دیدار و در خصوص گسترش مناسبات مالی و اقتصادی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در این دیدار با تأکید بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین دو کشور، تسهیل و توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور را اراده جدی و توصیه رهبران دو کشور توصیف کرد و افزود: تلاش ما این است که با بررسی زمینه‌ها، شناسایی موانع و ارائه راهکارهای عملی به اهداف تجاری و اقتصادی تعیین شده بین دو کشور دست یابیم.

 

معاون وزارت خزانه‌داری و مالیه ترکیه نیز ضمن قدردانی از حضور هیأت اقتصادی ایران در آنکارا تأکید کرد: در راستای توافقات انجام گرفته در جریان نشست شورای عالی روابط دو کشور در تهران در تابستان سال ۱۴۰۱ و توصیه‌های روسای جمهور دو کشور گسترش عملی مناسبات را در دستورکار داریم./ فارس

نظر شما