صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 16
کد خبر: ۱۹۹۸۷۸

اعتصاب ۷۰درصد مراکز فوریت‌های پزشکی در فرانسه

از مجموع صد مرکز فوریت‌های پزشکی در فرانسه، شصت و نه مرکز همچنان در اعتصاب به سر می‌برند. این مراکز از ابتدای تابستان اعتصاب کرده اند.

به گزارش راهبرد معاصر، با وجود اعتصاب طولانی و شدید در فرانسه حضور اجباری بهیاران در این مراکز باعث شده تماس‌های تلفنی با شماره ۱۵ بی پاسخ نماند. البته شرایط نسبت به سال گذشته وخیم‌تر شده است چرا که هر گونه مراجعه به مراکز فوریت‌های پزشکی باید از طریق تماس تلفنی با شماره ۱۵ انجام گیرد. در حال حاضر تعداد تماس تلفنی روزانه با این مراکز به هزار و پانصد مورد رسیده است. سال گذشته تعداد تماس‌های روزانه هزار و صد مورد بود.

 

در حال حاضر دو هزار و پانصد اپراتور تلفنی در مرکز ۱۵ فعالیت میکنند. مذاکرات درباره افزایش حقوق کارکنان مراکز فوریت‌های پزشکی در فرانسه هنوز به نتیجه نرسیده است.

 

مارک نویزه، رئیس سامو-اورژانس فرانسه، سه‌شنبه در این خصوص گفت: «وضعیت نسبت به تابستان گذشته در فرانسه جدی‌تر است، همه بخش‌ها تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، حتی مناطق توریستی نیز تحت تأثیر قرار گرفته‌اند». از سویی دیگر دکتر ژوردین یکی از پزشکان فرانسه اعلام کرد: تنش‌ها در پرسنل پرستاری آنقدر قوی است که پیش‌بینی می‌کنم نه تنها در تابستان بلکه در زمستان هم همچنان ادامه داشته باشد. به نظر می رسد مقامات قادر به ارائه راه حل نیستند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما