صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۵۳
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۶ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 18
کد خبر: ۲۰۰۱۱۰

گسترش آتش‌سوزی‌ها و تخلیه کامل یکی از شهرهای کانادا

مقامات محلی از تخلیه کامل شهر یلونایف در شمال غربی کانادا از ترس گسترش آتش سوزی‌ها خبر دادند.

به گزارش راهبرد معاصر، فصل تابستان امسال در نیمکره شمالی بسیار داغ‌تر از سال‌های گذشته بوده است به طوری که بسیاری از کشور‌های این منطقه اکنون با مشکل آتش سوزی‌های گسترده جنگلی مواجه هستند. کانادا یکی از این کشورهاست.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، درپی گسترش آتش سوزی‌های جنگلی در قلمرو‌های شمال غربی کانادا، مقامات محلی مجبور شدند دستور تخلیه کامل ساکنان یلونایف، مرکز این قلمرو را صادر کنند.

 

براساس اعلام مقامات، نیرو‌های امدادی و آتش نشانان در راستای مبارزه با گسترش آتش سوزی‌ها اکنون تمامی ۲۰ هزار سکنه شهر یلونایف را از طریق هوایی و یا به صورت جاده‌ای تخلیه کرده اند. مقامات محلی می‌گویند: سرعت آتش سوزی گرچه پایین است، اما هم اکنون این آتش سوزی در ۱۵ کیلومتری شمال غربی شهر یلونایف است و اگر شاهد بارش باران نباشیم این آتش سوزی روز شنبه به شهر خواهد رسید.

 

در بیانیه آتش نشانی شهر یلونایف در شبکه اجتماعی فیس بوک آمده است: روز‌های سختی را پیشرو داریم. طی امروز و فردا شاهد باد‌هایی هستیم که از سمت شمال غربی به سمت غرب خواهد وزید که باعث گسترش آتش سوزی به شهر یلونایف خواهد شد.

 

صد‌ها تن از ساکنان یلونایف از طریق پرواز‌های هوایی به ایالت آلبرتا، در مجاورت این منطقه تخلیه شده اند. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در این باره جلسه ویژه‌ای را برگزار خواهد کرد.

 

گسترش آتش سوزی‌های جنگلی و آسیب احتمالی به مردم اکنون یکی از دغدغه‌ها در کشور‌های غربی است، زیرا بی توجهی به آتش سوزی در هاوایی باعث گسترش سریع آن به مناطق شهری شد که تاکنون بیش از یکصد کشته برجای گذاشته است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما