صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 19
کد خبر: ۲۰۰۱۹۲

استمرار وضعیت فوق‌العاده در کانادا بعلت آتش‌سوزی

به دنبال گسترش آتش سوزی ها در استان «بریتیش کلمبیا» در کانادا حالت فوق العاده اعلام شد و بیش از ۴۵۰۰ نفر از منطقه حریق خارج شدند.

به گزارش راهبرد معاصر، در استان «بریتیش کلمبیا» در کانادا به علت آتش سوزی‌های گسترده حالت فوق العاده اعلام شد. مقامات استان بریتیش کلمبیای کانادا درباره آتش سوزی در جنگل‌ها گفتند با وضعیت چالش باری روبرو هستند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بووین ما، وزیر امور اضطراری کانادا گفت:‌ مانند بسیاری از مردم در سراسر استان، من به شدت از دیدن تصاویر ناراحت کننده‌ای که اواخر عصر گذشته از کلونای غربی دیدم، وحشت کردم. دیشب و تا صبح امروز، آتش سوزی جنگلی در مک دوگال کریک به سمت شهر حرکت و هزاران نفر را تهدید کرد. دولت از همه منابع موجود برای حفظ امنیت مردم و محافظت از جامعه استفاده می‌کند.

 

وی افزود: باید تاکید کنم که تمامی مناطق استان به دلیل پیش بینی هوای فعلی و خشکسالی شدید با خطرات فزاینده‌ای روبرو هستند. در حال حاضر بیش از ۴۵۰۰ نفر تحت فرمان تخلیه و بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر در سراسر استان تحت هشدار تخلیه هستند.مردم برای برداشتن وسایل یا بازدید از وضع خانه هایشان به منطقه بازنگردند.

 

بروس رالستون، وزیر جنگل‌های بریتیش کلمبیا نیز گفت: همان طور که پیش بینی می‌شد، ما با وضعیت آتش سوزی بسیار چالش برانگیزی مواجه هستیم. ما در میان یک الگوی آب و هوایی قوی که باعث ایجاد باد‌های پایدار و رعد و برق خشک می‌شود، باقی مانده ایم. این اثرات قابل توجهی در سراسر استان دارد. ما رشد قابل توجهی در آتش سوزی‌های موجود و تعدادی جدید داشتیم. آتش‌سوزی‌ها یک شبه شروع شد. با این فعالیت جدید هشدار‌ها و دستورات تخلیه جدید ارائه می‌شود. تأثیر آن در طول آخر هفته محسوس خواهد بود و بدون شک در روز‌های آینده شاهد آتش‌سوزی‌های بیشتر و شدت آتش‌سوزی خواهیم بود./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: