صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۴۳ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 21
کد خبر: ۲۰۰۷۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

تصویب کاهش ۱۵ درصدی کارکنان دولت تا پایان برنامه هفتم

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: به موجب مصوبه کمیسیون، دولت مکلف شد تا پایان برنامه هفتم توسعه تعداد کارمندان خود را تا ۱۵ درصد کاهش دهد و همه دستگاههای وابسته به یک وزارتخانه و دستگاههای تابعه در استانها و شهرستانها در هم تجمیع و به یک اداره کل تبدیل شوند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ محسن زنگنه در توضیح جلسه روز دوشنبه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: این کمیسیون در این جلسه موارد مربوط به فصل اصلاح ساختار اداری برنامه هفتم را مورد بررسی قرار داد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه افزود: به موجب مصوبه کمیسیون، دولت مکلف شد تا پایان برنامه هفتم توسعه تعداد کارمندان خود را تا ۱۵ درصد کاهش دهد. همچنین مقرر شد همه دستگاههای وابسته به یک وزارتخانه و دستگاههای تابعه در استانها و شهرستانها در هم تجمیع شوند و عملا دستگاه‌ها به یک اداره کل تبدیل شوند.

زنگنه تاکید کرد: همچنین کمیسیون مصوب کرد که هرگونه استخدام دولتی اعم از قراردادی، رسمی، خرید خدمات و ... مشروط به تایید سازمان اداری و استخدامی شود و دستگاهها رأسا نمی‌توانند نسبت به این امر اقدام کنند.

وی با اشاره به مصوبه کمیسیون در زمینه فعالیت سازمان انرژی اتمی، تاکید کرد: در این بخش مقرر شد تا دولت منابع مورد نیاز برای تامین برق مورد نیاز انرژی هسته ای در طول برنامه هفتم را از محل تهاتر نفت تامین کند./ایرنا

نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
سلام، امروز سخنگوی برنامه تلفیق مجلس گفت که برنامه هفتم از ابتدای سال بعد آغاز می شود. ظاهراً مجلس جای دولت نشسته است. قرار بود از ابتدای مهرماه آغاز شود. به مجلس امید بسته بودیم ولی گویا امیدمان بیجا بود. تا قبل شکایت دولت را به مجلس می کردیم. اکنون نمی دانیم از مجلس به کجا شکایت کنیم.