صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۱۶
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 24
کد خبر: ۲۰۰۷۶
فردا در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می گردد:

نشست تخصصی حسین (ع) در اندیشه مسیحیت با حضور کشیش گرجستانی

نشست تخصصی «حسین(ع) در اندیشه مسیحیت» با حضور مالخاز، کشیش مسیحی در دانشگاه امام صادق (ع) فردا از ساعت 16 الی 18 برگزار می شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سالیان درازی گذشته و مبالغ هنگفتی صرف شده تا از اسلام و به خصوص تشیع، وجهه ای خشن و تروریست پرور به پیروان سایر ادیان مخابره گردد؛ در نتیجه این فضای مسموم رسانه ای شاهد گسترش اسلام هراسی در گوشه و کنار جهان بوده و هستیم. اما در این میان افرادی هستند که به جستجوی حقیقت پرداخته اند و نتایج شگفتی کسب کردند. اسقف مالخاز یکی از این نمونه هاست.

 

اسقف مالخاز، یکی از کشیشان بزرگ و شناخته شده مسیحی از گرجستان است که عمری را در راستای تقریب مذاهب گذاشته است. جستجویی کوتاه در سوابق وسخنرانی های نشانی می دهد که با تمام قوا بدنبال زدودن کدورت ها میان پیروان ادیان مختلف به ویژه اسلام ومسیحیت. مالخاز تنها متمرکز بر تقریب اسلام و مسیحیت نبوده بلکه در دایره درونی دین خود نیز کوشاست.

 

او قرار است در 5 شهریور (سه شنبه) در نشست تخصصی "حسین در اندیشه مسیحیت" شرکت و از مستند "نماد وحدت" رونمایی کند. شایان ذکر است که نشست مذکور ساعت 16 این روز در دانشگاه امام صادق برگزار خواهد شد.

 

او که یک کشیش از شاخه پروتستان است، لباس روحانیون ارتدوکس را به تن می کند. در نطق های خود مکررا بر لزوم کنار گذاشتن اختلافات میان مذاهب و ادیان سخن گفته و در نهادهای حقوق بشری و کمک های بشردوستانه، سازمان های مروج صلح و گفتگو در سطح بین المللی فعال است. مالخاز حتی در صفوف نماز جماعت شیعه و سنی حاضر می شود و پشت سر آن ها نماز مسلمانی به پا می دارد.

 

جایگاه تشیع نزد اسقف مالخاز

شاید برجسته ترین جنبه شخصیتی مالخاز برای خوانندگان ایرانی، گرایشش به تشیع باشد. او هر چند شیعه نشده ولی دلبستگی عمیقی به شعائر و عقاید این مذهب دارد. مالخاز به ویژه برای امام حسین احترام خاصی قائل است. او در پیاده روی اربعین شرکت می کند و امام حسین را همان "قتیل الفرات"ی می داند که در انجیل از آن خبر داده شده است. از قرار معلوم او قرار است امسال هم با پای پیاده به سوی حرم اباعبدالله برود و ارادت خود و پیروان مکتب فکری اش به عاشورائیان نشان دهد.

امسال نیز با فرا رسیدن ماه محرم، این کشیش شیعه دوست، برای چندمین بار به ایران می آید و "راهبرد معاصر" این افتخار را دارد که چند روزی از نزدیک، همنشین او باشد و پرسش هایی در رابطه با مسیحیت و اسلام بپرسد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: