صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 25
کد خبر: ۲۰۱۲۴۹

وزیر آموزش و پرورش: دانش‌آموزان مستعد بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش، از جذب بدون کنکور دانش‌آموزان مستعد جشنواره مختلف در دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ صحرایی وزیر آموزش‌وپرورش امروز در مراسم اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور، اظهار کرد: دشمن زمانی که نتوانست قرآن را تحریف کند دست به آتش زدن آن زد، ولی بداند قرآن امروز از هر زمان زنده‌تر است، چون حرف حق و حقیقت را برای جامعه دارد. به برکت قرآن ایران قدرتی سرافراز و تأثیرگذار در جهان است.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: تا زمانی که مهدویت در کنار قرآن مطرح نبود استکبار مشکلی با آن نداشت، قرآن با صاحبش برای جبهه کفر مشکل‌ساز است.

وی سند تحول بنیادی را تنها سند تعلیم و تربیت دانست و افزود: جای تأسف دارد که در کنار این سند با آموزه‌ها و گزاره‌های بلند سندی از خارج کشور وارد کرده و آن را مبنای تعلیم و تربیت کردند که بخشی از آثار مخرب آن در پی حوادث و حاشیه‌ها دیده شد.

وی با اشاره به ۶ ساحت تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین، خاطرنشان کرد: تربیت دینی، اعتقادی، عبادی و اخلاقی؛ تربیت اجتماعی و سیاسی؛ تعلیم و تربیت زیستی و بدنی؛ تربیت زیباشناختی و هنری؛ تربیت اقتصادی و تربیت و تعلیم فناوری و علمی ازجمله ساحت‌های مطرح در این سند هستند.

صحرایی در رابطه با تربیت معلمان و شرکت در آموزش ضمن خدمت، گفت: ۳۰۰ هزار معلم در دوره‌های مختلف ضمن خدمت شرکت کرده‌اند.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان در جمع دانش‌آموزان حاضر در چهل یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز از خبری خوب سخن گفت و افزود: دانش‌آموزان مستعد جشنواره‌های مختلف اعم از قرآنی، علمی، پژوهشی، ورزشی و... بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان خواهند شد.

وی با اشاره به مصوبه ذکرشده، گفت: با تصویب این مصوبه امتیاز این دانش‌آموزان نخبه تا دو سال محفوظ خواهد شد و دانش‌آموز از این امتیاز کسب‌شده در کنار مصاحبه در صورت موفقیت جذب دانشگاه فرهنگیان خواهند شد.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور وزیر آموزش‌وپرورش، محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه و سلمان محمدی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان از دانش آموزان دختر برگزیده چهل یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت نماز تجلیل به عمل آمد. / فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: