صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۴۸
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 26
کد خبر: ۲۰۱۴۳۹

علت حرکت مثبت امروز بازار سرمایه چه بود؟

کارشناس بازار سرمايه گفت: ارزش معاملات خرد (سهام+حق تقدم) امروز بازار سرمايه در ۴ شهریور ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۵۷۷۵ میلیارد تومان بود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ رباب وفايي گفت:​ بعد از مدت طولانی امروز شاهد یک مثبت همه جانبه در بورس بودیم و تقریبا روند خریدی که از گروه خودرو و پالایش شروع شده بود، به سایر نماد‌ها گسترش پیدا کرد ارزش معاملات به نسبت رشد کرد و به ۵۷۰۰ میلیارد تومان رسید. با توجه به عدم وجود خبر موثق از تغییرات بنیادی مثل نرخ خوراک یا آزادسازی قیمت خودرو بنظر میرسد این مثبت بازار احتمالا ورود پول‌های نقد شده است که حالا روی محدوده ها‌ی حمایتی در حال خرید پله‌ای هستند. اما اینکه این روند مثبت ادامه داشته باشه به ورود پول‌های درشت بیشتری احتیاج داریم.

در ادامه اين کارشناس بازار سرمايه گفت:​ سوالی که شاید به ذهن‌ها مطرح شود اين که آیا بدون رشد دلار و سایر بازارها، امکان رشد در بورس وجود دارد؟ پاسخ بله است. هم از نظر تاریخی هم شرایط فروش شرکت‌ها و گزارشات ماهانه در کنار افزایش سرمایه‌ها و.. فاکتور‌های تاثیر گذار خواهد بود.

او در خصوص معاملات امروز گفت: ارزش معاملات خرد (سهام+حق تقدم) امروز بازار سرمايه در ۴ شهریور ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۵۷۷۵ میلیارد تومان بود. در نهايت نيز شاخص کل بورس امروز با رشد بيش از ۴۶ هزار واحدی در پایان معاملات امروز به عدد یک میلیون و ۹۹۳ هزار واحد رسید./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما