صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۲۸
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 26
کد خبر: ۲۰۲۸۴

تنها فرد فاقد گذرنامه در جهان کیست؟

ملکه الیزابت تنها انسان جهان است که برایش گذرنامه‌ای صادر نمی‌شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ از آنجا که در پادشاهی بریتانیا، گذرنامه به نام ملکه این کشور صادر می‌شود، خود او نیازی به این گذرنامه ندارد. از همین روست که ملکه الیزابت تنها فردی در کره زمین است که فاقد گذرنامه می‌باشد!

 

در صفحه اول گذرنامه‌های بریتانیایی نوشته شده است که «وزیر امور خارجه به نام بریتانیا و به نام ملکه این کشور از همه افراد ذی‌ربط می‌خواهد که برای دارنده این گذرنامه عبور آزاد، بدون مانع را ممکن کرده و دارنده گذرنامه را به شکل کامل یاری کرده و برایش حمایت لازم را فراهم آورند.»

 

سالانه میلیاردها سفر در جهان صورت می‌گیرد. براساس آمار سازمان هوانوردی ایکائو در سال 2018 تنها از مسیر هوایی 4 میلیارد و 300 میلیون مسافر جابجا شده‌اند و همه مسافران باید اوراق شناسایی خود را در مبادی ورودی و خروجی کشورها ارائه دهند. به طور معمولا مسافران در سفرهای داخلی کارت شناسایی و در سفرهای خارجی گذرنامه خود را ارائه می‌دهند ولی در میان همه این مسافران، مسافری وجود دارد که نه در سفرهای داخلی و نه سفرهای خارجی، مدرک شناسایی ارائه نمی‌دهد، زیرا که برای او گذرنامه‌ای صادر نمی‌شود و او کسی نیست جز ملکه انگلیس.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: