صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۵۴ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 05
کد خبر: ۲۰۲۹۶۸

رای الیوم: اسرائیل در بحرین لانه جاسوسی تاسیس کرده است

یک رسانه عربی اعلام کرد، با افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در منامه، لانه جاسوسی اسرائیل با کار ویژگی‌های خاصی کار خود را رسما آغاز کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ روزنامه رای الیوم در یادداشتی به قلم جاسم یونس الحریری معتقد است، کار لانه جاسوسی اسرائیل در بحرین از روز ۴ سپتامبر ۲۰۲۳ رسما آغاز شده است و این سفارت بیش از آنکه کار دیپلماتیک انجام دهد، یکی از ایستگاه‌های موساد در منطقه خلیج فارس خواهد بود.

او معتقد است، دستور کاری ویژه به این ایستگاه جاسوسی داده شده است که بخشی از آن این وظایف به ترتیب ذیل هستند:

جذب جاسوس و مزدور برای موساد از کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس.

تلاش برای رخنه به سفارت خانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های شش گانه شورای همکاری خلیج فارس و بکارگیری جاسوس جهت جمع آوری هر نوع اطلاعاتی در مورد برنامه هسته‌ای ایران.

بکارگیری و سازماندهی سوری‌های مقیم کشور‌های شورای همکاری جهت جاسوسی علیه دولت بشار اسد.

نویسنده با استناد به اطلاعاتی که مجله فرانسوی اینتلجنس آنلاین در شماره جولای ۲۰۲۲ خود منتشر کرده است، روابط بین تل‌آویو و منابع چیزی فراتر از یک سازش است.

در ادامه این یادداشت آمده است، افسران سرویس اطلاعات بحرین در حال تکمیل دوره‌های آموزشی خود در سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل هستند، در حال حاضر حداقل ۳ افسر از سرویس ضد اطلاعات، سرویس امنیت عمومی وزارت کشور و سرویس امنیت راهبردی بحرین در حال گذراندن اولین دوره آموزشی خود در اسرائیل هستند که با همکاری سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل موساد در حال برگزاری است؛ و در توضیح آن ادامه داد، این دوره بخشی از توافقنامه‌های ابراهیم است که تل‌آویو و منامه در سال ۲۰۲۰ امضا کردند و در همین چارچوب بحرین نیز عملیات اصلاحات گسترده‌ای را در سرویس امنیت بحرین آغاز کرده است تا بتواند زمینه توسعه امکانات فن‌آوری را در آن ایجاد کند و در این راستا با توجه به پافشاری حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین این توسعه در چارچوب همکاری نزدیک با اسرائیل انجام می‌شود.

در بخش دیگری از این یادداشت نویسنده تاکید می‌کند، حضور موساد در بحرین امر پنهانی نیست و عبدالله الخلیفه معاون وزیر خارجه بحرین در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد، سرویس موساد به شکل رسمی و علنی در بحرین فعالیت می‌کند و همکاری اطلاعاتی بین بحرین و اسرائیل برقرار و موساد در بحرین و منطقه حضور دارد.

نویسنده در ادامه آورده است، کار حضور موساد و فعالیت موساد در بحرین از همکاری گذشته و این سرویس اطلاعاتی در ریز‌ترین مسایل امنیتی بحرین هم دخالت می‌کند.

روزنامه یدیعوت احارانوت در شماره ۲۱ مارس ۲۰۲۲ خود نوشت: همکاری جدیدی بین تل‌آویو و منامه شکل گرفته است که در قالب آن بررسی اسناد به شکل تحلیل جنایی تا کشف مجرمین و تامین کد‌های امنیتی بسیار حساس به همراه اجرای آن‌ها در عملیات و تحقیقات بسیار دقیق اطلاعاتی انجام می‌شود، شکل گرفته است. / تسنیم

نظر شما