صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 26
کد خبر: ۲۰۳۵۶

لزوم توجه جدی به دیپلماسی اقتصادی در کنار دیپلماسی امنیتی و سیاسی

نماینده مردم رفسنجان در مجلس گفت:‌ باید به دیپلماسی اقتصادی در کنار دیپلماسی امنیتی و سیاسی توجه کنیم.

به گزارش راهبرد معاصر، احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در نطقی گفت: از جوانانی که پهپاد آمریکایی را در آسمان ایران ساقط کردند و منجر به خرد شدن غرور آنها شدند تشکر می‌‌کنم.

 

وی افزود: تعاملات با عرصه بین‌الملل و جهان باید در جهت احقاق حق منافع ملی و ملت ایران باشد، ضمن اینکه باید به دیپلماسی اقتصادی در کنار دیپلماسی امنیتی و سیاسی توجه کنیم.

 

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصلاح نظام‌های بهره‌وری، اصلاح یارانه، اصلاح روش توزیع کالاهای اساسی و اصلاح ساختار بودجه از سوی دولت متأسفانه دنبال و پیگیری نشده است، این در حالی است که مقام معظم رهبری تأکید زیادی در مورد اصلاح ساختار بودجه کرده‌اند که تاکنون دولت لایحه بودجه را به مجلس ارائه نکرده است.

 

انارکی محمدی گفت: 14 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی از مجلس تخصیص پیدا کرد و بر همین اساس 100 هزار میلیارد تومان به مردم یارانه داده شد، این در حالی است که قیمت اجناس و کالاهایی که به دست مردم می‌رسد هم‌اکنون با نرخ ارز آزاد است و ما باید مانع رانتخواری شویم.

 

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ مشکل فعالان اقتصادی ارز است، ضمن اینکه باید برای امهال وام‌های کشاورزان کار اساسی انجام دهیم و با آنکه سه سال این امهال انجام شد، ولی باید مبالغ امهال‌شده را افزایش دهیم.

 

وی در پایان گفت: در 25 استان کشور پسته کاشت می‌شود که ارزآوری خوبی برای کشورمان داشته و نیمی از ارزآوری محصولات کشاورزی از آنِ پسته است، این در حالی است که رفسنجان پایتخت پسته دنیاست و باید دولت حمایت‌های خود را از پسته‌کاران برای کمک به وضعیت فعلی ارز کشور بیشتر کند.

منبع:فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: