صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۴۰
  • دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
  • Monday 11 September 2023
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 11
کد خبر: ۲۰۳۶۹۵

احیای ۵ هزار واحد راکد صنعتی طی دو سال

دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای صنعتی گفت: طی دو سال گذشته، ۵ هزار واحد راکد صنعتی را با آموزش‌‌ها و حمایت از مدیران احیا کرده‌ایم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی کریم پور ناظری در برنامه فرامتن گفت: ظرفیت جدیدی در صنایع ایجاد نکرده ایم و در گذشته از بخشی از ظرفیت صنایع استفاده نمی شد و با کشف قوانین توانستیم ۵ هزار واحد صنعتی را احیا کنیم و سونامی تعطیلی واحدهای صنعتی را کاهش دادیم.

به گفته دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای صنعتی، در آمار ظرفیت واحدهای صنعتی را افزایش دادیم و سرمایه گذاری و میزان اشتغال در کشور رشد بسیار زیادی داشته است.

او گفت: ما احیاگر را توانمند می کنیم و سه هزار احیاگر را آموزش داده ایم و در حوزه احیا سعی می کنیم خطا نداشته باشیم. احیاگر یک بسته محصول ارائه می کند و از بعد تک محصولی خارج می شود.

کریم پور افزود: بحث بهره وری پیش از این با مشکلات زیادی روبرو بود اما در حال حاضر با اقدام به ماشین سازی و دستگاه سازی در حال حرکت هستیم.

دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای صنعتی بیان کرد: برخی از واحدها و کارخانه ها دیگر قابل احیا نیستند مانند یک پتروشیمی که تمامی دستگاه ها فرسوده بودند و فناوری آنها کاملا تغییر کرده که امکان احیا شدن آن وجود ندارد و ممکن است برخی از واحدها با یکدیگر ادغام شوند.

او تاکید کرد: دولت نقش هدایت و نظارت دارد و تمامی اقدامات احیا توسط بخش خصوصی انجام می شود و برخی از واحدها ۷تا۸ سال تعطیل بود اما دوباره احیا شد.

کریم پور بیان کرد: ۴۸ هزار واحد در کشور راکد هستند و دچار مشکل شده اند که ۵ هزار کارخانه را احیا کرده ایم.

او گفت: در دهه ۹۰ تعطیلی کارخانه ها بسیار بالا بود ماشین سازی کامل تعطیل شد و نساجی ها دچار تعطیلی شد.

او بیان کرد: روش های تامین مالی و مسائل فنی و استفاده‌ از مدل های خارجی که در جلوگیری از ورشکستگی در ستاد تسهیل به کار می‌گیریم، زمینه ساز احیای این واحدها شده است./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: