صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۰۲
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 19
کد خبر: ۲۰۴۶۲۱

بورل از برگزاری نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در کی‌یف خبر داد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که وزرای خارجه این اتحادیه قصد دارند به زودی نشستی را در پایتخت اوکراین برگزار کنند.

به گزارش راهبرد معاصر. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا قصد دارند به زودی نشستی را در کی‌یف، پایتخت اوکراین برگزار کنند.

 

به گزارش اسپوتنیک، بورل در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک گفت: "من به گفتگو با شرکای اوکراینی ادامه می‌دهم. می‌توانم به شما اطلاع دهم که به زودی نشستی با وزیران خارجه در کی‌یف برگزار خواهیم کرد. "

 

بورل با بیان اینکه امکان دستیابی به توافق بر سر معامله غلات با روسیه را نمی‌بیند، مدعی شد: روسیه برای لغو و کاهش تحریم‌های اعمال شده علیه خود شروطی را تعیین کرده است.

 

بورل تاکید کرد که تحریم‌های اعمال شده از سوی کشور‌های غربی علیه روسیه مانعی برای صادرات مواد غذایی و کود از روسیه ایجاد نمی‌کند.

 

وی ادامه داد: به دنبال توجیه و استدلال نادرست نباشید، هیچ امکانی برای توافق با روسیه وجود ندارد، زیرا مطمئن هستم که آن‌ها چنین چیزی را نمی‌خواهند.

 

روسیه در ۱۷ ژوئیه به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل متحد اعلام کرد که با تمدید قرارداد غلات مخالف است. این به معنای لغو تضمین‌های روسیه برای ایمنی ناوبری و توقف کار کریدور دریایی در شمال غربی دریای سیاه است.

 

روسیه تأیید می‌کند که غلات اوکراینی به جای کشور‌های نیازمند آفریقایی به کشور‌های غربی صادر می‌شود؛ علاوه بر این که محدودیت‌های غرب برای صادرات مواد غذایی و کود‌های روسیه همچنان وجود دارد که نقض شرایط طرف روسی است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما