صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۲۲
  • چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
  • Wednesday 10 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 27
کد خبر: ۲۰۴۶۳
اسقف مالخاز در نشست امام حسین(ع) در اندیشه مسیحیت

اربعین موتور تولید امید است/اگر عاشق امام حسین(ع) هستیم باید مقابل نفرت پراکنی ها در جهان بایستیم

اسقف مالخاز در نشست امام حسین(ع) در اندیشه مسیحیت گفت:مهربانی و عطوفت از نکات برجسته اربعین است. اربعین خود موتور تولید امید در جهان است.اگر ما می توانیم طی مسیر نجف و کربلا مهربان باشیم چرا نتوانیم در تمام نقاط جهان این مهربانی را داشته باشیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ مالخاز، کشیش گرجستانی که طی سفری سه روزه به ایران آمده است در نشست تخصصی"امام حسین(ع) در اندیشه مسیحیت) که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، حضور یافت. در این مراسم که به همت موسسه راهبرد معاصر و دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد از مستند "نماد وحدت"، که به حضور اسقف مالخاز در پیاده روی اربعین می پردازد، رونمایی شد.

 

در ابتدای این نشست علی مددی و محمدهادی نعمتی تهیه کننده و کارگردان مستند نماد وحدت به بیان تجربه های خود از نحوه انتخاب سوژه و جزئیات ساخت مستند در سال 97 پرداختند. به گفته عوامل ساخت مستند، انتخاب مالخاز به عنوان راوی مستند، پس از چندسال بررسی و تحقیق و مشورت با صاحب نظران این عرصه صورت گرفته است.

 

مالخاز: اگر عاشق امام حسین(ع) هستیم باید مقابل نفرت پراکنی ها در جهان بایستیم

مالخاز در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از عوامل برگزاری نشست، از اینکه مهمان امام حسین(ع) هست ابزاز خوشحالی کرد. وی سخنان خود را با داستانی قدیمی درباره رم و اتفاقات عجیبی که برایش افتاده، شروع کرد. ما کنار هم نیستیم که نفرت پراکنی کنیم، بلکه کناز همیم تا همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم. اگر واقعا عاشق امام حسین(ع) هستیم باید درسراسر دنیا مقابل بی عدالتی و نفرت پراکنی بایستیم. مذهب همان چیزی هست که می تواند مسیحیان و مسلمانان را در کنار هم برای مقابله با بی عدالتی تزغیب کند. داستان امام حسین به ما می گوید باید در مقابل ظلم ایستاد.


مالخاز: اربعین موتور تولید امید است
تجربه من از پیاده روی نجف و کربلا یکی از عمیق ترین و گران بهاترین تجربیات زندگی من هست. به عنوان یک اسقف مسیحی در این مراسم بزرگ شرکت کردم و هیچ کس از من نپرسید تو چرا اینجا حضور داری؟مردم حاضر در آنجا به گرمی استقبال می کردند. من از بستگان آنان نبودم و از مذهب آنان نبودم ولی مهمان نواز بودند. مهربانی و عطوفت از نکات برجسته اربعین است. اربعین خود موتور تولید امید در جهان است.اگر ما می توانیم طی مسیر نجف و کربلا مهربان باشیم چرا نتوانیم در تمام نقاط جهان این مهربانی را داشته باشیم.امیداورم مستند نماد وحدت احساس لازم را برای کسانیکه در این پیاده روی حضور نداشتند فراهم کند. امیداورم خانواده، دوستان و هم مذهبی های من در این مراسم بتواند حاضز شوند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: