صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۰۴
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 20
کد خبر: ۲۰۴۸۹۷

افزایش قیمت بیت کوین تا بالاتر از ۲۷ هزار دلار

قیمت بیت کوین ۱.۷۵ درصد طی ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته و به ۲۷۲۱۴ دلار و ۱۵ سنت در معاملات هنگ کنگ رسیده است.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از یاهو فاینانس، قیمت بیت کوین در اولین ساعت تجارت در روز چهارشنبه در آسیا افزایش یافت و به بالاتر از 27200 دلار رسید. بیت کوین در ساعات قبل از آن تا 27400 دلار هم بالا رفته بود. تمام ارزهای مجازی برتر دنیا طی 24 ساعت گذشته افزایش قیمت داشتند و سردمدار آنها تان‌کوین با 7 درصد افزایش بود.

 

اقدام بانک سرمایه‌گذاری نامورای ژاپن باعث تقویت بازار ارزهای مجازی شده است. این بانک تاسیس یک صندوق بر اساس بیت کوین را برای سرمایه‌گذاران سازمانی در روز سه‌شنبه اعلام کرد. از طرف دیگر، بازار سهام وال استریت در روز سه‌شنبه در آستانه اعلام سیاست‌های فدرال رزرو آمریکا کاهش یافت.

 

قیمت بیت کوین 1.75 درصد طی 24 ساعت گذشته افزایش یافته و به 27214 دلار و 15 سنت در معاملات هنگ کنگ رسیده است. بیت کوین 5.11 در صد طی یک هفته گذشته افزایش داشته است.

 

شرکت لیزر دیجیتال، یکی از شعبه‌های بانک نامورای ژاپن در روز سه‌شنبه راه‌اندازی یک صندوق بیت کوین را اعلام کرد که اولین سرمایه‌گذاری دیجیتال این شرکت است. رئیس شرکت مدیریت سرمایه دیجیتال لیزر اعلام کرد:«فناوری موتور محرک رشد اقتصاد دنیاست و بخش مهمی از اقتصاد را از آنالوگ به دیجیتال تغییر می‌دهد. بیت کوین هم یکی از پیش برنده‌های این تغییر ماندگار است».

 

در این بین، در شرایطی که بازار منتظر تصمیم فدرال رزرو آمریکا در مورد شرایط نرخ بهره است، برخی انتظار دارند این رویداد تاثیر چندانی بر بازار ارزهای مجازی نداشته باشد.

 

ارز مجازی اتر هم با یک افزایش 0.42 درصدی به 1643 دلار و 57 سنت رسیده و 2.96 درصد یک هفته گذشته افزایش داشته است. دومین ارز مجازی بزرگ دنیا در اولین ساعت تجارت در روز چهارشنبه تا 1659 دلار و 53 سنت بالا رفت و رکورد 20 روزه خود را شکست.

 

کل سرمایه بازار ارز مجازی دنیا 1.32 طی 24 ساعت گذشته افزایش یافته و به 1.08 تریلیون دلار رسیده است. اما میزان تجارت ارزهای مجازی 12.12 پایین آمده و 27.229 میلیارد دلار ثبت شده است.

 

تمرکز سرمایه‌گذاران بر تصمیم فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره است. نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در حال حاضر بین 5.25 تا 5.50 متغیر است./ تسنیم

نظر شما