صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 23
کد خبر: ۲۰۵۱۸۵

دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه برزیل، اکوادور،‌ ویتنام و قطر در نیویورک

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در مورد بیانیه غیرسازنده اخیر چند کشور در آژانس و واکنش درست ایران رایزنی کردیم که ابتکارات دیپلماتیک ما روی میز است.

به گزارش راهبرد معاصر،‌ حسین امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس در خصوص دیدار با نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد نوشت: در نیویورک با برادرم شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر گفتگو کردم.

 

وی افزود: از نقش سازنده قطر در اجرای توافق اخیر تبادل زندانیان قدردانی کردم.

 

وزیر امور خارجه گفت: در مورد بیانیه غیرسازنده اخیر چند کشور در آژانس و واکنش درست ایران رایزنی کردیم. ابتکارات دیپلماتیک روی میز است.

 

حسین امیرعبداللهیان از دیدار با وزیر خارجه اکوادور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز نوشت: در نیویورک میزبان آقای گوستاو مانریک وزیر خارجه اکوادور بودم. ضمن تبریک عضویت غیردائم اکوادور در شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کردم جایگاه آمریکای لاتین در سیاست خارجی متوازن ایران حائز اهمیت است.

 

وزیر امور خارجه گفت: ضرورت ترسیم نقشه راه توسعه روابط دو کشور مورد توجه ماست.

 

وی در خصوص دیدار با وزیر خارجه ویتنام در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز تصریح کرد: دیگر مهمان امروز در نیویورک آقای «بوی تهاناسون» وزیرخارجه ویتنام بود. این کشور جایگاه مهمی در جنوب‌شرق آسیا و آ سه آن دارد.

 

امیرعبداللهیان افزود: روابط ایران و ویتنام ریشه‌دار و رو به پیشرفت توصیف شد و تاکید کردیم با حمایت از بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی مسیر تقویت روابط دوجانبه تجاری را هموار کنیم.

 

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با آقای مائورو ویرا وزیر امور خارجه برزیل دیدار و گفتگو کرد.

 

امیرعبداللهیان در این دیدار از حمایت برزیل از عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه بریکس تشکر کرد. وی با اشاره به دیدار بسیار خوب رؤسای جمهور دو کشور ایران و برزیل در ژوهانسبورگ گفت، آماده ایم روابط دو کشور را در چارچوب دوجانبه و نیز بریکس توسعه دهیم.

 

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به جایگاه خاص برزیل در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت، امسال وارد ۱۲۰ سالگی روابط دیپلماتیک دو کشور شده‌ایم و لازمست به این مناسبت برنامه‌های ویژه ای داشته باشیم.

 

امیرعبداللهیان از همتای برزیلی خود جهت سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال وی قرار گرفت و قرار شد در زمان مناسب مورد توافق برنامه ریزی شود.

 

آقای مائورو ویرا وزیر خارجه برزیل نیز در این دیدار روابط با ایران را برای کشورش حائز اهمیت دانست و گفت آمادگی داریم روابط دو کشور را در بخش دولتی و خصوصی افزایش دهیم.

 

طرفین در این دیدار بر ضرورت تسریع در برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و حمایت از همکاری‌های بخش خصوصی دو کشور تاکید کردند./ مهر

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: