صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 23
کد خبر: ۲۰۵۱۹۸

ارتش اوکراین طی ۲۴ ساعت ۴۰ بار مناطق مسکونی دونتسک را بمباران کرد

رسانه‌های روسی به نقل از مقامات محلی اعلام کردند ارتش اوکراین در شبانه‌روز گذشته ۴۰ بار مناطق مختلف جمهوری خلق دونتسک را بمباران کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر، دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک نظارت و هماهنگی پرونده های مربوط به جنایات جنگی اوکراین اعلام کرد که نیروهای اوکراینی در شبانه‌روز گذشته ۴۰ بار مناطق مختلف جمهوری دونتسک را بمباران کردند و در مجموع ۱۶۳ شلیک انجام دادند.

 

طبق این بیانیه که در تلگرام این نهاد منتشر شده، ۵ منطقه گورلووکا، زایتسوو، یاسینواتایا، یاسینواتسکی و دونتسک هدف اصلی بمباران نیروهای اوکراینی بودند.

 

بنابر این گزارش اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد در این بمباران‌ها دست‌کم ۷ غیرنظامی زخمی شدند.

 

جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر پارسال (اول تا پنجم مهر ۱۴۰۱) برای پیوستن به روسیه همه‌پرسی برگزار کردند و اکثریت رای‌دهندگان با الحاق این مناطق به روسیه موافقت کردند.

 

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود./ مهر

نظر شما