صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۳۲ - ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 23
کد خبر: ۲۰۵۳۱۴

«یاد یاران» به نمایش گذاشته می‌شود

بنیاد فرهنگی روایت فتح، به مناسبت هفته دفاع مقدس چهار نمایشگاه از آثار انجمن عکاسان و انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس برپا می‌کند که «یاد یاران» متشکل از ۳۷ اثر از جمله این نمایشگاه‌هاست.

به گزارش راهبرد معاصر؛ این بنیاد به مناسبت هفته دفاع مقدس چهار نمایشگاه از آثار انجمن عکاسان و انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس را برپا کرده است.

نمایشگاه عکس «یاد یاران» متشکل از ۳۷ اثر به همت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح از یکم تا هفتم مهرماه در گالری ملک الشعرای بهار باغ موزه قصر در معرض دید عموم قرار گرفته است.

همچنین همزمان با هفته دفاع مقدس نمایشگاه عکس «عطش شهادت» به همت این انجمن از جمعه (۳۱ شهریورماه) در فرهنگسرای ارسباران بر پا شده است.

در این نمایشگاه عکس‌هایی از شهید منصور عطشانی و همسرش رضیه غبیشی از اعضای این انجمن به نمایش در آمده است؛ زوج عکاسی که آغاز زندگی مشترکشان با آغاز جنگ مصادف شد و با وجود همه خطرات، آبادان و جزیره مینو را ترک نکردند و زندگی مشترکشان را در خط مقدم آغاز کردند.

نمایشگاه دیگری نیز با عنوان «یک حماسه یک ملت» متشکل از ۳۰ اثر از محمدحسین حیدری عکاس انقلاب و دفاع مقدس از سوم تا دهم مهر به همت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با مشارکت فرهنگسرای نیاروان و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برپا خواهد شد.

همزمان با افتتاحیه این نمایشگاه نشست خبری با حضور مینو خانی پژوهشگر حوزه دفاع مقدس، محسن سلیمانی مدرس دانشگاه و گرافیست و محمد حسین حیدری مدیر این انجمن با موضوع بررسی نقش عکاسان در دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

در همین راستا به همت انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح نیز با همکاری فرهنگسرای نیاوران و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، نمایشگاه پوستر‌های دفاع مقدس از سوم تا هفتم مهرماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

بازدید از این نمایشگاه‌ها برای عموم علاقه‌مندان آزاد و ساعت بازدید نیز از ۹ تا ۱۸ عصر است. / ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: