صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۲۳ - ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 23
کد خبر: ۲۰۵۳۳۵

مهاجم سابق استقلال:تغییر نسل به نفع تیم ملی فوتبال نیست

مهاجم سابق استقلال تهران، گفت: ایران همیشه مقابل تیم‌های قوی به مشکل می‌خورد و به همین دلیل باید دیدارهای دوستانه با تیم‌های قدرتمند اروپایی داشته باشیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ محسن گروسی در مورد شرایط تیم ملی فوتبال ایران، اظهار داشت: نتیجه بازی با آنگولا خیلی خوب بود اما در بازی دوستانه نتیجه مهم نیست، بلکه مهم هماهنگی دارای اهمیت است که بین بازیکنان ایجاد می‌شود. بازیکنان تیم ملی باید قبل از شروع جام ملت‌ها با تاکتیک و سیستم‌های قلعه‌نویی هماهنگ شوند. امیدوارم قبل از آغاز جام ملت‌ها، فدراسیون بتواند برای تیم ملی باز هم دیدار دوستانه هماهنگ کند.

وی درباره اینکه آیا تیم ملی کشورمان با این بازی‌ها محک می‌خورد، عنوان کرد: امیدوارم تیم‌های قوی‌تری با ایران بازی کنند. ایران همیشه مقابل تیم‌های قوی به مشکل می‌خورد اما ژاپن را می‌بینیم که آلمان را می‌برد و در بازی بعدش هم ترکیه را شکست می‌دهد و به طور قطع به این پیشرفت می‌گویند. به نظر من باید تیم ملی با کشورهای اروپایی بازی کند و خودش را آنجا محک بزند.

 

بازیکن اسبق تیم ملی در خصوص اینکه چرا میانگین سنی بازیکنان تیم ملی بالا است، خاطرنشان کرد: تغییر نسل دست سرمربی تیم ملی است. الان در لیگ کشور خودمان بازیکنان جوان خوبی داریم که قطعا در سال‌های آینده به تیم ملی اضافه می‌شوند. الان در این شرایط که به جام ملت‌های آسیا نزدیک هستیم، تغییر نسل به نفع تیم ملی نیست چرا که در این مقطع زمانی به تیم ملی لطمه می‌زند. به نظر من سرمربی تیم ملی باید در ترکیب تیم از بازیکنان باتجربه و جوان استفاده کند که جوان‌های تیم تجربیات بیشتری به دست بیاورند.

گروسی در مورد اینکه حضور نداشتن سردار آزمون در دیدارهای تدارکاتی، گفت: سردار سال‌ها است که با بازیکنان تیم ملی بازی می‌کند. نمی‌توانیم بگویم او بازیکن تازه واردی است. هر بازیکنی که مصدوم می‌شود از شرایط آرمانی خودش فاصله می‌گیرد و یک مدتی طول می‌کشد به شرایط ایده‌آل برسد و به طور حتم او را در ترکیب تیم ملی در جام ملت‌ها می‌بینیم چون بازیکن توانمندی است.

 

وی درباره توهین نژاد پرستانه باشگاه اسپورتیگ لیسبون به مهدی طارمی، پاسخ داد: قطعا شخصیت خود را نشان دادند که اینگونه درباره طارمی صحبت می‌کنند. جای تعجب دارد که به بازیکن توهین می‌کنند، چراکه در فوتبال حرفه‌ای اصلا چنین چیزی وجود ندارد. شخصیت ایرانی‌ها آنقدر بالا است که خودشان را درگیر چنین مسائلی نمی‌کنند.

بازیکن اسبق تیم ملی در مورد انتصاب خداداد عزیزی به عنوان مشاور سرمربی تیم ملی، تصریح کرد: حتما نظر امیر قلعه‌نویی این است که عزیزی کنارش باشد. خیلی خوشحالم که عزیزی به کادرفنی تیم ملی اضافه شده که می‌تواند تجربیاتش را در اختیار بازیکن بگذارد. او می‌تواند از لحاظ روحی و روانی به بازیکنان کمک کند./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما