صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۵۰
  • پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 08 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 28
کد خبر: ۲۰۵۶۲
رئیس سازمان امور مالیاتی:

همه‌ی اصناف در پی فرار از پرداخت مالیاتند

رئیس سازمان امور مالیاتی به پزشکان مهلت داده تا ۱۵ شهریور شناسه خود را دریافت کرده و در مهر ماه همه‌ی پول‌های دریافتی‌شان از طریق دستگاه کارت خوان باشد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ حواشی پیرامون نصب کارت‌خوان در مطب‌های پزشکان مدت‌هات که نقل محافل بوده و شماری از آن‌ها نسبت به این امر اعتراض نموده‌اند. امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی گفتگویی در همین باره با ایلنا داشته و اظهار داشته که متاسفانه همه در پی فرار از شفافیت‌اند.

 

رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به مقاومت پزشکان برای نصب و استفاده از کارتخوان تاکید کرد: در کشورمان همه از شفافیت  فرار می‌کنند اما  برای توسعه کشور هیچ راهی جز شفافیت وجود ندارد.

 

پارسا ادامه داد: پزشکان تا پانزدهم شهریور ماه باید شناسه دریافت کنند و از مهرماه هم تمام دریافت‌های که دارند باید از طریق کارتخوان باشد.

 

وی درباره اظهارات برخی از پزشکان مبنی بر بحث آموزش نصب و استفاده از کارتخوان گفت: تمام پزشکان می‌توانند از شرکت‌هایی که دستگاه پز و کارتخوان را خریداری می‌کنند، آموزش‌های لازم برای نصب و استفاده از آن را ببیند. منشی پزشکان می‌توانند نسبت به نصب و استفاده از کارتخوان اقدام کنند و آموزش آن حداکثر ۱۵ دقیقه زمان خواهد برد.

 

رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به آخرین رقم فرار مالیاتی در کشور گفت: در حال حاضر رقم فرار مالیاتی در کشور به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. برآوردی از این که چه مشاغل و چه قشری بیشترین فرار مالیاتی را دارند انجام نشده است اما نهادسازی و اقدامات لازم برای اینکه فرار مالیاتی را در همه بخش‌ها به حداقل برسانیم را دنبال می‌کنیم.  

 

وی با بیان اینکه این اقدام و سیاست تنها شامل حال جامعه پزشکان نمی‌شود و به تدریج تمام معاملات باید متصل به سامانه امور مالیاتی شوند،‌ گفت: این الزام و تکلیف قانون است که تمام معاملات در کشور شفاف و روشن باشند و مالیات بپردازند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: