صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۱:۴۲
  • سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Tuesday 14 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 29
کد خبر: ۲۰۵۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
حضور کشیش گرجستانی در حسینیه شیخ مرتضی زاهد؛

آیت الله جاودان: راه و مسیر امام حسین(ع) شکست ندارد/ اسقف مالخاز: شما را مرد واقعی خدا یافتم

آیت الله جاودان در دیدار اسقف مالخاز گفتند:راه و مسیر امام حسین(ع)‌شکست ندارد،حتی در ایران هم در سال های مختلف کسانی تلاش کردند این مسیر را متوقف کنند ولی موفق نشدند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ اسقف گرجستانی، مالخاز سونگو لاشویلی  که طی سفری با موضوع "امام حسین (ع) در اندیشه مسیحیت" و رونمایی از مستند "نماد وحدت" به ایران آمده است، با حضور در حسینیه شیخ مرتضی زاهد با آیت الله جاودان دیدار کرد.

 

آیت الله جاودان:راه و مسیر امام حسین(ع) شکست ندارد

در این دیدار که در یک فضای صمیمی برگزار شد، آیت الله جاودان ضمن خیرمقدم به ایشان، شکل گیری چنین نشست هایی بین مسلمانان و سایر ادیان را امری مهم در جهت رسیدن به یک حقیقت واحد و خداشناسی دانستند.

 

آیت الله جاودان در ادامه با تاکید بر اهمیت حرکت اسقف مالخاز در مسیر امام حسین (ع) تاکید کردند: همه بزرگان عالم به امام حسین(ع) متوسل بودند و هستند، شما در چنین مسیری قدم گذاشتید.

 

 

ایشان در ادامه با اظهار امیدواری نسبت به نابودی کسانیکه صلح، آرامش و مهربانی در جهان را تهدید می کنند، گفتند: اگر فرد یا گروهی در راه رساندن دنیا به صلح و آرمش تلاش کرد و در این راه از دنیا رفت، اجرش محفوظ خواهد بود. این همان چیزی هست که همه ادیان به آن اعتقاد دارند.

 

آیت الله جاودان با تاکید بر اهمیت نزدیکی بین ادیان الهی با یکدیگر خاطر نشان کردند: امام رضا(ع) با همه ادیان به گفت و گو می نشستند و استدلال و مباحثه می کردند. این دیدارها و نشست ها گام کوچکی در همان مسیر است.

 

آیت الله جاودان در پایان، با آرزوی موفقیت برای همه کسانیکه در مسیر امام حسین(ع) گام برمی دارند، تاکید کردند: راه و مسیر امام حسین(ع)‌شکست ندارد،حتی در ایران هم در سال های مختلف کسانی تلاش کردند این مسیر را متوقف کنند ولی موفق نشدند. ایشان همچنین اظهار امیدواری کردند اسقف مالخار در مسیری که انتخاب کرده است افراد بسیاری را با خود همراه نماید.

 

اسقف مالخاز: شما را مرد واقعی خدا یافتم

اسقف مالخاز در این دیدار با ابراز امیدواری به نزدیکی میان ادیان الهی عنوان کرد: اگرچه در ظاهر شاید من به تنهایی نتوانم کاری در این مسیر انجام دهم ولی دلیلی ندارد تلاشی در جهت تحقق آن نکنم. همین که ما مسیحیان و مسلمانان کنار هم می نشینیم یعنی در همان مسیر درست یعنی رسیدن به صلح جهانی گام برداشتیم.

 

ایشان در ادامه خاطر نشان کرد: بهترین کاری که ما می توانیم در زندگی انجام دهیم ارتباط با کسانی هست که در مسیر حقیقت قدم گذاشتند. امیدوارم نه تنها خودم بلکه دیگران را هم با خودم در این مسیر همراه نمایم.

 

 

اسقف مالخاز با ابراز خوشحالی از این دیدار خطاب به آیت الله جاودان گفت:‌ وقتی شما را دیدم، شما را مرد واقعی خدا یافتم. این احساسی است که از چهره و سیمای شما به من منتقل شد.

 

ایشان در پایان ضمن آرزوی بهبودی برای آیت الله جاودان گفت: دعا می کنم هر چه زودتر سلامتی خودتان را بدست آورید تا بتوانید در اجتماع بزرگ اربعین شرکت کنید.

نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
خدایا سلامتی را برای ایشان باز گردان ذلف
جوان مسلمان ایرانی
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
سلام
به به حضرت آیت الله جاودان. استاد عزیز اخلاق.
خدا عمر منو هدیه کنه به این مرد بزرگ عالم ربانی و استاد اخلاق عزیزتر از جان.
چهارشنبه ها در حسینیه شیخ مرتضی زاهد جلسات اخلاق دارند.
تا هستند قدردان باشیم.