صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۳۳
  • چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Wednesday 15 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۲ - ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 27
کد خبر: ۲۰۵۹۶۴

واشنگتن صهیونیست‌ها را از دریافت ویزای ورود به آمریکا معاف کرد

ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که شهروندان رژیم صهیونیستی را از ویزای ورود به خاک خود معاف می‌کند و به این ترتیب تل آویو به برنامه معافیت ویزای آمریکا پیوست.

به گزارش راهبرد معاصر؛ این امر در بیانیه مشترک آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی ایالات متحده اعلام شد و آن‌ها تأکید کردند رژیم صهیونیستی تمام شرایط لازم را برآورده کرده و به فهرست طرف‌های معاف از ویزای ورود پیوسته است.

انتظار می‌رود که معافیت صهیونیست‌ها از ویزای ورود از اواخر نوامبر آینده اجرایی شود. بر این اساس باید ۷۲ ساعت قبل از سفر به ایالات متحده ثبت نام در وب‌سایت ESTA انجام شود و آن‌ها اجازه اقامت ۹۰ روزه برای اهداف گردشگری و تجاری را خواهند داشت.

این امر پس از جنجالی رخ داد که روز گذشته توسط وزارت امنیت داخلی ایالات متحده با انکار لغو روادید بر خلاف آنچه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، صورت گرفت.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه اعلام کرد که «انتظار می‌رود ایالات متحده در هفته جاری لغو روادید به آمریکا را اعلام کند». الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، «الحاق اسرائیل به برنامه معافیت از روادید را یک دستاورد سیاسی و یک خبر خوب برای همه شهروندان اسرائیلی توصیف کرد.» / روسیا الیوم

نظر شما