صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۱۷ - ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 27
کد خبر: ۲۰۵۹۹۷

امیرعبداللهیان از آمادگی ایران برای کمک رسانی به آسیب‌دیدگان و مجروحان آتش سوزی در عراق خبر داد

وزیر امور خارجه در پیامی به همتای عراقی ضمن تسلیت به دولت و مردم عراق در پی آتش سوزی اخیر در این کشور، آمادگی مراکز امدادی و درمانی ایران برای کمک به آسیب‌دیدگان و مجروحان این حادثه را اعلام کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ در پی آتش سوزی اخیر در نینوی عراق که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان عراقی شد، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به فؤاد حسین همتای عراقی پیام فرستاد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک رسانی به دولت و مردم عراق را اعلام کرد.

 استاندار نینوی در پی وقوع آتش‌سوزی اخیر در یک تالار عروسی در شهرک الحمدانیه واقع در استان نینوا اعلام کرد که بر اثر این آتش سوزی ۱۱۴ نفر کشته و حدود ۲۰۰ زخمی شدند. هلال احمر عراق هم اعلام کرد که در پی این حادثه ۴۵۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند. برخی منابع غیررسمی نیز شمار قربانیان را ۱۲۰ کشته و بیش از ۳۰۰ زخمی اعلام کردند.

در پیام وزیر امور خارجه خطاب به همتای عراقی آمده است: با کمال تأسف و تأثر، کشته و مجروح شدن جمع زیادی از برادران و خواهران عزیز عراقی در حادثه آتش سوزی شب گذشته در منطقه حمدانیه استان نینوی عراق را به جنابعالی، دولت، ملت و مراجع عظام کشور همسایه و برادر عراق بویژه به خانواده‌های داغدار جانباختگان تسلیت می‌گویم.

وزیر خارجه در این پیام عنوان کرده است: از خداوند بزرگ و حکیم، برای درگذشتگان این حادثه تلخ و ناگوار، رحمت و غفران واسعه الهی، برای مجروحان شفای عاجل و برای خانواده‌های مصیبت دیده صبر و شکیبایی مسئلت می‌کنم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین اعلام کرد که مراکز امدادی و درمانی جمهوری اسلامی ایران برای مساعدت به آسیب‌دیدگان و مجروحان این حادثه آمادگی دارند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز و در پی حادثه آتش سوزی در استان نینوی عراق و کشته و مجروح شدن شهروندان عراقی به دولت و مردم این کشور تسلیت گفت و آمادگی بخش‌های بهداشت و درمان ایران برای کمک به آسیب دیدگان را اعلام کرده بود. / فارس

نظر شما