صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 29
کد خبر: ۲۰۶۲۷
آیت‌الله سعیدی:

آمریکا در قبال ایران استراتژی فروپاشی از درون را پی گرفته است

مسئول عقیدتی سیاسی دفتر رهبر معظم انقلاب افزایش ناگهانی قیمت ارز و سکه را در سال گذشته ناشی از استراتژی فروپاشیِ از درونِ آمریکا دانست.

به گزارش راهبرد معاصر؛ آیت‌الله علی سعیدی شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی مساجد و هفته دولت در شیراز از پایگاه‌های عبادی مساجد باعنوان رسانه‌ای بزرگ سخن گفت که ۱۵ قرن است در اختیار اسلام و کشورهای اسلامی قرار دارد.

 

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در تحلیل نقش آمریکا در منطقه و نقش جمهوری اسلامی در مقابله با استکبار جهانی عنوان کرد: در واپسین سالهای هزاره دوم میلادی جامعه اطلاعاتی آمریکا به تحلیلی رسید که براساس آن اگر نتوانند در هزاره سوم سلطه خود را دنیا تثبیت کنند، از سال ۲۰۲۵ به سمت فروپاشی می‌روند؛ به همین دلیل برای بقای این سلطه، راهبردی ۸ ماده‌ای ارائه کردند که تمام جهان را در برمی‌گیرد و ایران را به‌صورت خاص مد نظر قرار می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه عملکرد سه رئیس جمهوری اخیر آمریکا براساس این راهبردها تعیین شده است، افزود: تحلیل جرج بوش از وضعیت این بود که آمریکا باید به صورت فیزیکی در منطقه غرب آسیا حضور داشته باشد تا از منافع خود حراست کند؛ بنابراین با قوه قهریه آمد و عراق و افغانستان را تصرف کرد و یکی از اهدافش نیز ایران بود.

 

سعیدی عملکرد جرج بوش را ناموفق توصیف کرد و از تلفات جانی و مالی آمریکا در عراق و افغانستان سخن گفت و ادامه داد: پس از او اوباما چهار هدف را دنبال می کرد؛ اول از همه ایران قدرت هسته ای نباشد و برای همه اینها مستنداتی وجود دارد.

 

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به سیاست‌های دولت فعلی آمریکا بیان داشت: دونالد ترامپ معتقد است که باید در چهار رکن قدرت ایران را محدود کند تا زمینه فروپاشی نظام فراهم شود.

 

سعیدی انسجام ملی را رکن دانست و بیان کرد: وحدتی که در ایران تحت فرمان ولی فقیه وجود دارد و مدام در حال ترقی است در کشورهای دیگر مشاهده نمی‌شود.

 

وی عامل دیگر را اقتدار منطقه‌ای برشمرد و ادامه داد: حضور ایران در غرب آسیا عامل اقتدار جمهوری اسلامی است؛ افزون بر این، نفوذ معنوی در یمن، فلسطین، لبنان، سوریه و عراق از عوامل اقتدار ایران است که آمریکا قصد دارد آن را از ایران بگیرد؛ سومین عامل اقتدار ایران نیز انرژی و منابع نفتی و گازی است و دیگری قدرت دفاعی است که هم قدرت پدافندی و هم آفندی را دربر می‌گیرد.

 

 سعیدی با اشاره به اینکه ترامپ در پی کاهش هزینه‌های آمریکاست، ابراز داشت:  امروز آمریکا در غرب آسیا با مشکل یمن مواجه است؛ درحالیکه جنگ یمن در حال پایان یافتن است، این کشور برنامه‌ای برای بعد از جنگ ندارد؛‌ همچنین در مخیله آمریکا خطور نمی‌کرد که نیروهای انصار الله روزی بتوانند به موشک‌هایی دست یابند که تا عمق ۱۳۰۰ متری منطقه آل سعود هم نفوذ یابد و این یکی از معجزات عصر ماست.

 

به عقیده رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا آمریکا منبع و نقطه اصلی ایجاد کننده این حرکت را ایران می‌داند و راهبردش در برابر جمهوری اسلامی جنگ یا تسلیم شدن ایران است؛ اما در این زمینه مقام معظم رهبری مقاومت فعال در همه عرصه‌ها را در پیش گرفته‌اند.

 

وی افزایش ناگهانی قیمت ارز و سکه را در سال گذشته ناشی از استراتژی فروپاشیِ از درونِ آمریکا دانست و گفت: با کنترل نسبی اوضاع اقتصادی و اجتماعی امروز از وضعیت نارنجی عبور کرده‌ایم، قیمت دلار تثبیت شده و در حال فروکش کردن است؛ همچنین اوضاع اقتصادی و سیاسی به‌صورت نسبی کنترل شده است و باید آرام آرام انتظار داشته باشیم که به تعادل برسیم تا از فشار بر مردم کاسته شود.

نظر شما