صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 01
کد خبر: ۲۰۶۴۷۸

واکنش شورای اروپا، اردن و مصر به حمله تروریستی در آنکارا

وزارت‌خانه‌های امور خارجه کشورهای اردن و مصر طی بیانیه‌هایی، حمله تروریستی امروز در ترکیه را محکوم کردند.

به گزارش راهبرد معاصر، در پی انفجار امروز (یکشنبه، ۱ اکتبر) در مرکز آنکارا، که وزارت کشور ترکیه آن را تروریستی اعلام کرد، وزارتخانه‌های خارجه مصر و اردن با صدور بیانیه‌‌هایی این حمله را محکوم کردند.

 

ساعت ۹:۳۰ صبح امروز (به وقت تهران)، منابع رسانه‌ای از شنیده شدن صدای انفجار و تیراندازی در نزدیکی پارلمان و چند وزارتخانه ترکیه خبر دادند و سپس وزارت کشور تایید کرد که یک حمله تروریستی علیه وزارت کشور رخ داده که خنثی شده است.

 

مصر

وزارت خارجه مصر طی بیانیه‌ای، حمله تروریستی در آنکارا را به شدت محکوم و بر «همبستگی کامل با دولت ملت دوست و برادر ترکیه» تاکید و برای مجروحان این حادثه شفای عاجل آرزو کرد.

 

در این بیانیه آمده است: مصر بر موضع ثابت خود در رد همه انواع تروریسم و خشونت که به بی‌ثباتی و هراس شهروندان تاکید می‌کند.

 

اردن

وزارت خارجه اردن نیز طی بیانیه‌ای این حمله تروریستی را محکوم و ضمن ابراز همبستگی با ترکیه تاکید کرد که به شدت کلیه اشکال تروریسم که به بی‌ثباتی منجر می‌شود را رد می‌کند و برای زخمی‌های این حادثه، شفای عاجل آرزو کرد.

 

«علی یرلی کایا» وزیر کشور ترکیه با تأکید بر تروریستی بودن این انفجار در خصوص جزئیات این حادثه گفت که دو تروریست، خودرویی را مقابل درب ورودی اداره کل امنیت وزارت امور کشور راندند تا بمبی را منفجر کنند. یکی از تروریست‌ها خود را منفجرکرد و حمله دومی خنثی شد.

 

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرد که دادستانی آنکارا تحقیقاتی را درباره حمله تروریستی در مقابل اداره کل امنیت وزارت کشور آغاز کرده و ممنوعیت پخش و دسترسی به محتوای مرتبط با این حادثه را صادر کرده است.

 

رئیس شورای اروپا در واکنش به حمله تروریستی امروز (یکشنبه) در نزدیکی وزارت کشور ترکیه در «آنکارا» با مقام‌های ترکیه علیه این «تلاش بزدلانه» تروریست‌ها ابراز همبستگی کرد.

 

رئیس شورای اروپا تصریح کرد: «ما به شدت این حمله تروریستی و تلاش بزدلانه برای ضربه زدن به مردم ترکیه در آنکارا را محکوم می‌کنیم و با ترکیه اعلام همبستگی می‌کنیم».

 

رسانه‌های محلی ترکیه صبح امروز (یکشنبه) از وقوع یک حمله تروریستی در نزدیکی وزارت کشور ترکیه در آنکارا و کشته شدن دو عامل این حمله و زخمی شدن دو مأمور پلیس ترکیه خبر دادند.

 

«علی یرلی کایا» وزیر کشور ترکیه با تأکید بر تروریستی بودن این انفجار گفت: «در حدود ساعت ۱۰:۰۰ به وقت تهران، دو تروریست، خودرویی را به مقابل درب ورودی اداره کل امنیت وزارت امور کشور راندند تا بمبی را منفجر کنند. یکی از تروریست‌ها خود را منفجرکرد و حمله دومی خنثی شد».

 

این حمله تروریستی واکنش‌های دیگری را نیز در بین کشورهای اروپایی به همراه داشته است به طوریکه وزیر خارجه سوئد نیز در این خصوص گفت:‌«ما بر تعهد و مشارکت طولانی مدت خود با ترکیه برای مبارزه با انواع تروریسم تأکید می‌کنیم».

 

از طرف دیگر، سفیر انگلیس در آنکارا نیز به این حمله تروریستی واکنش نشان داد و گفت: «ما همه اشکال تروریسم را محکوم می کنیم و قاطعانه از متحد خود ترکیه در جنگ علیه آن حمایت می کنیم».

 

وزارت دادگستری ترکیه در واکنش به این حمله تروریستی گفته است که این حمله تروریستی مانع از ادامه مبارزه آنکارا با تروریسم نخواهد شد.

 

شبکه راشاتودی گزارش کرد که این حمله تروریستی درست در روزی رخ داده است که پارلمان ترکیه قرار بود امروز پس از تعطیلات تابستانی، مجدداً‌ تشکیل جلسه دهد./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: