صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 04
کد خبر: ۲۰۶۹۸۷

ازسرگیری پرواز‌های فرودگاه صنعاء

منابع خبری اعلام کردند که پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی صنعاء دوباره برقرار خواهد شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی صنعاء از پس‌فردا جمعه مجدداً آغاز خواهد شد و شرکت هواپیمایی یمن فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

بر اساس گزارش خبرنگار المیادین در صنعاء پایتخت یمن، شرکت هواپیمایی یمن اعلام کرده که از پس‌فردا جمعه، پرواز‌های خود از مبدأ فرودگاه بین‌المللی صنعاء و به مقصد این فرودگاه را از سر خواهد گرفت.

این در حالی است که چند روز پیش شرکت هواپیمایی یمن اعلام کرد که پرواز‌های خود از و به فرودگاه صنعا را به حالت تعلیق درآورده است.

بر این اساس شرکت هواپیمایی یمن پرواز‌های خود میان صنعاء و امان را از آغاز ماه اکتبر تعلیق نموده است. این شرکت مدعی شده که به دلیل عدم اجازه به این شرکت جهت برداشت سپرده‌های خود در صنعاء دست به این اقدام زده است.

شرکت هواپیمایی یمن در حالی ادعا کرد که قصد داشته ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار از سپرده‌های خود در صنعاء را برداشت کند که دولت پیشبرد امور یمن حقوق کارکنان این شرکت را به طور کامل پرداخت می‌کند و بر اساس توافق امضاشده، صنعاء ۶۰ درصد و عدن ۴۰ درصد هزینه‌های جاری این شرکت را بر عهده دارند؛ موضوعی که عدم صحت ادعا‌های شرکت هواپیمایی یمن را به اثبات می‌رساند و از تلاش طرف سعودی جهت افزایش تنش میان طرف‌های درگیری در یمن حکایت دارد.

یکی از مسئولان وزارت حمل و نقل یمن نیز در واکنش به این اقدام شرکت هواپیمایی یمن تعلیق پرواز‌های این شرکت هواپیمایی از و به صنعاء را نشانه عدم جدیت متجاوزان در حرکت به سوی صلح و اهانتی به تلاش‌های صورت‌گرفته در این رابطه دانست. /المیادین

نظر شما