صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 07
کد خبر: ۲۰۷۲۸۱

مسکو: اخراج دیپلمات‌های روس موجب اعتبار دیپلماسی واشنگتن نمی‌شود

سفیر روسیه در آمریکا با محکوم کردن اقدام واشنگتن در اخراج ۲ دیپلمات روس، تاکید کرد این اقدام چیزی به اعتبار دیپلماسی واشنگتن اضافه نکرد.

به گزارش راهبرد معاصر، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده با محکوم کردن اقدام واشنگتن در اخراج ۲ دیپلمات روس، تاکید کرد: واشنگتن هیچ دلیلی برای تصمیم خود برای اخراج این ۲ دیپلمات ارائه نکرد و در حقیقت با این اقدام به یک انتقام پیش پا افتاده دست زد و چیزی به اعتبار دیپلماسی خود اضافه نکرد.

 

به گزارش خبرگزاری تاس، وی افزود: مقامات آمریکایی چند روز پیش با معرفی ۲ دیپلمات سفارت روسیه در واشنگتن به عنوان عناصر نامطلوب، مرتکب اقدام خصمانه دیگری علیه روسیه شدند.

 

آنتونوف گفت: جای تعجب اینجاست که همکاران ما در وزارت خارجه آمریکا هنگام تحویل یادداشت اخراج، بنا به دلایلی به ما اطمینان دادند که هیچ قصدی برای انتشار این ماجرا و در میان گذاشتن جزئیات با رسانه‌ها ندارند. قابل توجه است که در جلسه وزارت خارجه از همکارانم خواستم توضیح دهند که دیپلمات‌های ما دقیقاً به چه چیزی متهم شده‌اند و هیچ دلیلی از سوی آنها ارائه نشد.

 

وی همچنین به طرف آمریکایی درباره هرگونه تلاش از سوی کارکنان سفارت آمریکا در مسکو به منظور تضعیف امنیت ملی روسیه هشدار داد و افزود: مایل هستم بار دیگر تاکید کنم که کارمندان سفارت آمریکا در مسکو به خاطر اقداماتی که با کار دیپلماتیک ناسازگار بود مجرم شناخته شدند.

 

این دیپلمات روس افزود: آمریکایی‌های اخراج شده اساساً در امور داخلی ما دخالت می‌کردند و سعی در تضعیف امنیت ملی روسیه داشتند و مسکو همواره با اقداماتی از این دست به شدت برخورد خواهد کرد.

 

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به اخراج ۲ دیپلمات آمریکایی از سفارت این کشور در مسکو، ایالات متحده ۲ دیپلمات سفارت روسیه را اخراج کرده است.

 

وزارت خارجه ایالات متحده در این بیانیه با اشاره به اینکه اقدامات غیرقابل قبول علیه پرسنل سفارت آمریکا در مسکو عواقبی را به همراه خواهد داشت، آمده است: واشنگتن آزار و اذیت دیپلمات‌های آمریکایی را تحمل نخواهد کرد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما