صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۲۴ - ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 12
کد خبر: ۲۰۸۱۷۲

کاهش شلوغی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

 رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اینکه سامانه‌های جدید دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به‌زودی راه‌اندازی می‌شود گفت: بر این اساس شلوغی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کاهش می‌یابد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد کاظمی‌فرد در همایش سراسری نمایندگان استانی مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور افزود: سامانه تنظیم (سامانه نوبت‌دهی) که به صورت پایلوت در تهران آغاز به کار کرده است و در هفته‌های آتی شاهد رونمایی آن خواهیم بود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باید ارتقاء پیدا کنند، گفت: اولویت‎مان باید ارتقای دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در خدمت رسانی به مردم باشد و اگر آن را ارتقا ندهیم دچار چالش می‌شویم.

وی با بیان اینکه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به عنوان بزرگترین همکار بخش خصوصی قوه قضاییه نقشی مهم و کلیدی در برطرف کردن برخی از مشکلات دارند، گفت: در حال حاضر بیش از هزار و ۲۰۰ دفتر و بیش از ۵۰۰۰ کارمند در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مشغول به کار هستند و توانستند موفقیت‌های مناسبی در زمینه ارائه خدمات به مردم کسب کنند.

کاظمی ‎فرد اظهار داشت: از سال گذشته اقداماتی را برای رفع شلوغی دفاتر آغاز کردیم و راهکارهایی را اتخاذ کردیم که در سایه آن بتوانیم شلوغی دفاتر را کاهش دهیم، سامانه تنظیم (سامانه نوبت دهی) که به صورت پایلوت در تهران آغاز به کار کرده است و در هفته‌های آتی شاهد رونمایی آن خواهیم بود.

وی هدف از راه اندازی این سامانه را توجه به وقت مردم و کاهش مدت زمان حضور افراد، تسریع در کارهای مردم، از بین بردن معطلی مراجعه کننده و جلوگیری از اتلاف وقت فرد دانست و گفت: در این سامانه فرد به صورت آنلاین و بر خط می‌تواند شلوغی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را مشاهده کند و با توجه به محدوده جغرافیایی، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خلوت را انتخاب کند.

وی ادامه داد: اقدام دیگری که در راستای خدمت به مردم به زودی شاهد رونمایی از آن خواهیم بود سامانه تقسیم سهام عدالت متوفیان یا همان سامانه تسهیم است، اطلاعات انحصار وراثتی موضوعی مهم در تقسیم قهری سهام عدالت است. اقدامات متفاوتی در این زمینه صورت گرفته است و به زودی شاهد راه‌اندازی آن خواهیم بود، ارائه خدمات غیرحضوری دفاتر یکی از اقدامات مهم دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است و فرد می‌تواند از راه دور و از منزل یا از محل کار خود درخواست خود را به دفتر ارائه دهد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه خدمات در دفاتر الکترونیک قضایی باتوجه به شرایط و با توجه به نیازها و درخواست‌های مردم به روز رسانی و اصلاح می‌شود، گفت: در حال حاضر خدمات متفاوتی را در کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ایجاد کردیم و خدمات دیگری با توجه به نیازهای مردم به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اضافه می‌کنیم./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: