صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۳۷
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 16
کد خبر: ۲۰۸۷۶۸

بایدن هم به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

رییس جمهور آمریکا قصد دارد برای ابراز همدردی با رژیم صهیونیستی، طی چند روز آینده به اراضی اشغالی سفر کند.

به گزارش راهبرد معاصر، یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا گفت که جو بایدن، رییس جمهور این کشور در نظر دارد تا طی چند روز آتی به اراضی اشغالی سفر کند اما این سفر هنوز نهایی نشده است.

 

سفر قریب‌الوقوع بایدن به اراضی اشغالی در حالی است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا طی هفته گذشته در تلاش برای آنچه جلوگیری از گسترش بحران غزه به یک نزاع منطقه‌ای خوانده شده است، به تل‌آویو سفر کرد. وزیر خارجه آمریکا امروز نیز بار دیگر به اراضی اشغالی بازگشت.

 

مقام دولتی که از سفر احتمالی بایدن به تل‌آویو خبر داده، بدون افشای جزئیات و جوانب این سفر احتمالی، به شرط حفظ هویت با آسوشیتدپرس مصاحبه کرده است.

 

بایدن دیروز(یکشنبه) در گفت‌وگو با سی‌بی‌اس گفت: اسرائیل نباید دوباره غزه را اشغال کند. فکر می‌کنم این اشتباه بزرگی است.

 

وی مدعی شد: آنچه در غزه رخ داد، کار حماس است و حماس تمام مردم فلسطین را نمایندگی نمی‌کند.

 

به‌دنبال حمله غافلگیرکننده شنبه هفته گذشته مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه رژیم صهیونیستی که از آن به عنوان «طوفان الاقصی» یاد می‌شود، تل‌آویو در اقدامی وحشیانه مناطق غیرنظامی نوار غزه را هدف بمباران جنگنده‌های خود قرار داد.

 

رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه نیز دستور محاصره کامل نوار غزه را صادر و ضمن قطع آب و برق، از ورود سوخت و مواد غذایی به این منطقه جلوگیری کرده است. در پی حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به غیرنظامیان غزه، تاکنون بیش از ۲۷۵۰ فلسطینی شهید شده‌اند./ مهر

نظر شما