صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۱۶ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 06
کد خبر: ۲۰۹۲

سنگ تمام عمران خان برای ولیعهد امارات

نخست وزیر پاکستان در مراسم استقبال از ولیعهد امارات شخصاً رانندگی خودروی حامل او را به عهده گرفته و او را همراهی کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛همزمان با ورود «محمد بن زید النهیان» ولیعهد امارات به اسلام‌آباد، مسئولین پاکستان در استقبالی تاریخی حمایت‌های ابوظبی از کشورشان را مورد تقدیر قرار دادند.

گزارش‌ها حاکی است همزمان با ورود النهیان به خاک پاکستان 21 توپ شلیک شده و به او خیر مقدم گفته شد.

در ادامه و طی اقدامی نادر «عمران خان» نخست وزیر پاکستان شخصا رانندگی خودروی او را به عهده گرفته و رسانه‌های تصاویری را منتشر کردند که در آن رانندگان و نیروهای امنیتی در حال دویدن به دنبال خودروی حامل عمران خان و النهایان هستند.

در حالیکه برای استقبال از وزیر خارجه آمریکا هیچ کدام از مقامات ارشد وزارت خارجه حاضر نشده بودند راهی فرودگاه شوند برای استقبال از النهایان شخص عمران خان نیز به فرودگاه رفت.

قرار است النهایان با سران پاکستان از جمله نخست وزیر، فرمانده ستاد ارتش و... دیدار داشته و در رابطه با توسعه روابط دوجانبه با آنان گفتگو داشته باشد.

این ملاقات اهمیت بسیاری برای پاکستان دارد زیرا ولیعهد امارات پس از 12 سال به این کشور سفر کرده است و احتمال ارائه بسته حمایتی 12 میلیاردی به پاکستان وجود دارد.

رسانه ها مدعی هستند این بسته 12 میلیارد دلاری به شرح ذیل خواهد بود: 9 میلیارد دلار محموله نفتی به صورت اقساطی، 3 میلیارد دلار وام با شرایط پرداخت آسان و 3میلیارد دلار واریز به حساب بانک مرکزی پاکستان جهت افزایش گردش حساب در این بانک.

دولت عمران خان در تلاش است با استفاده از کمک‌های کشورهایی چون عربستان، امارات و چین بر بحران اقتصادی موجود غلبه کرده و شرایط را بهبود بخشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: