صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۱۸ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 21
کد خبر: ۲۰۹۶۰۹

ورود رشته‌ کوه‌نوردی با اسکی به بازی‌های زمستانی

شورای المپیک آسیا اعلام کرد که رشته کوهنوردی با اسکی به برنامه و رشته‌های حاضر در نهمین دوره بازی‌های آسیایی زمستانی چین اضافه شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ شورای المپیک آسیا برنامه و رشته‌های حاضر در نهمین دوره بازی‌های آسیایی زمستانی به میزبانی شهر هاربین در شمال شرقی چین را اعلام کرد.

وینود کومار تیواری، سرپرست مدیرکلی شورای المپیک آسیا(OCA) در نامه‌ای به کمیته‌های ملی المپیک آسیا اعلام کرد که در مجموع ۶ رشته ورزشی، ۱۱ماده و ۶۴ رویداد در این بازی‌ها حضور خواهند داشت.

این ۶ رشته ورزشی عبارتند از: دوگانه، کرلینگ، هاکی روی یخ، اسکیت، اسکی و کوهنوردی با اسکی.

مسابقات مردان و زنان در هر ۶ رشته ورزشی و همچنین رویدادهای ترکیبی در رشته‌های خاص برگزار خواهد شد.

تیواری در این زمینه گفت: از ارائه برنامه ورزشی نهمین دوره بازی‌های زمستانی آسیایی بسیار خوشحالم. OCA به زودی یک کمیته هماهنگی تشکیل خواهد داد و از هاربین بازدید می‌کنیم تا همه اماکن و آماده‌سازی برای‌ بازی‌ها بررسی شود.

هاربین، مرکز استان هیلونگ جیانگ در شمال شرق چین، به اتفاق آرا در چهل و دومین مجمع عمومی OCA در بانکوک در ماه جولای به عنوان میزبان بازی‌های زمستانی ۲۰۲۵ انتخاب شد.

همچنین دهمین دوره بازی‌های آسیایی زمستانی در سال ۲۰۲۹ در شهر تروجینا در عربستان سعودی برگزار می‌شود.

رشته کوه‌نوردی با اسکی یا اسکیمو از سال ۲۰۰۸ در اجلاس فدراسیون جهانی کوه‌نوردی UIAA که در تهران برگزار شد، از این فدراسیون جهانی جدا شد و به عنوان یک اتحادیه جهانی مستقل شروع به فعالیت کرد.

فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ایران به عنوان یکی از نخستین اعضای این اتحادیه از بدو ‌تاسیس، اقدام به رشد و توسعه رشته مذکور کرد و هم‌ اکنون با کرسی نایب رئیسی قاره آسیا در این رشته فعالیت دارد./ایرنا

نظر شما