صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۵۰
  • سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Tuesday 14 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۸ - ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 24
کد خبر: ۲۱۰۰۲۶

انفجار مهیب میدان نفتی تحت اشغال آمریکایی‌ها در دیرالزور

منابع رسانه‌ای از وقوع انفجار در میدان نفتی «العمر» در شرق دیرالزور که در اشغال نیرو‌های آمریکایی است، خبر دادند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ المیادین گزارش داد: این میدان نفتی در حومه شرقی دیرالزور در شرق سوریه قرار دارد.

بر پایه این گزارش، تاکنون علت وقوع انفجار مشخص نشده است.

سوریه نیز حمله به نیرو‌های آمریکایی در میدان العمر و الشدادی در حومه جنوبی الحکسه در شرق سوریه را تأیید کرد و افزود که این حمله با پهپاد صورت گرفته است.

این دومین حمله در چند ساعت اخیر به این میدان نفتی است که مقر نظامیان آمریکایی در شرق سوریه است.

عصر امروز دوشنبه نیز میدان نفتی العمر که محل استقرار نظامیان موسوم به ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا هستند، هدف حمله پهپادی قرار گرفت که مقاومت اسلامی عراق مسؤولیت این حملات را بر عهده گرفت.

پیش از آن نیز پایگاه آمریکایی التنف و الرکبان در سوریه توسط مقاومت اسلامی عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفته بود.

مقاومت اسلامی عراق بعد از ظهر امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی صبح امروز با دو پهپاد به دو پایگاه آمریکایی التنف و الرکبان حمله کردند که اهداف خود را به طور دقیق هدف قرار داده اند.

پیشتر خبرگزاری المعلومه عراق به نقل از یک منبع آگاه امنیتی عراقی جزئیاتی از حملات موشکی و پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه عین الاسد را فاش کرد که بر اساس آن، سه نفر از آمریکایی‌ها کشته و ۶ نفر دیگر از آن‌ها مجروح شده اند.

در نتیجه سه حمله به پایگاه عین الاسد طی دو روز گذشته، تلفات انسانی در میان نیرو‌های اشغالگر آمریکایی ثبت شده و در نتیجه سه حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی عین الاسد در منطقه «البغدادی» در منطقه «هیت» در استان غرب الانبار عراق، یک پیمانکار خارجی و ۲ نفر از نظامیان آمریکایی کشته و ۶ نظامی دیگر آمریکایی زخمی شدند.

مقاومت اسلامی عراق به دنبال بمباران بیمارستان المعمدانی غزه توسط رژیم صهیونیستی، به آمریکا هشدار داد که از این پس حملات علیه پایگاه‌های آمریکایی در خاک عراق آغاز می‌شود. / ایرنا

نظر شما