صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 24
کد خبر: ۲۱۰۰۶۰

سازوکار مجلس برای حمایت ازدانش آموختگان نخبه بین المللی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری مکلف کردند امکان اشتغال، اقامت و تسهیلات کنسولی دانش آموختگان بین المللی نخبه ای که تقاضای لازم برای کار آنها در کشور وجود دارد، را فراهم نماید.

به گزارش راهبرد معاصر، نمایندگان در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه،دوم آبان) مجلس شورای اسلامی، بند (ث) ماده 98 لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی معاونت علمی، فناوری و اقتصاددانش بنیان ریاست جمهوری مکلف کردند امکان اشتغال، اقامت و تسهیلات کنسولی دانش آموختگان بین المللی نخبه ای که تقاضای لازم برای کار آنها در کشور وجود دارد، را فراهم نماید.

 

بند(ث)- معاونت علمی، فناوری و اقتصاددانش بنیان ریاست جمهوری باهمکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است ظرف یکسال پس از لازم الاجرا شدن این قانون، امکان اشتغال، اقامت و تسهیلات کنسولی دانش آموختگان بین المللی نخبه ای که تقاضای لازم برای کار آنها در کشور وجود دارد، را فراهم نماید. آیین نامه اجرائی این بند توسط معاونت مذکور با همکاری وزارتخانه های امور خارجه، کشور، اطلاعات، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد./ فارس

نظر شما