صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 25
کد خبر: ۲۱۰۳۳۲

کاهش تعداد ساحتمان‌ها ناایمن در تهران

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعداد ساختمان‌های بحرانی شهرتهران در حال حاضر از ۱۲۹ ساختمان به ۹۰ ساختمان رسیده است.

به گزرش راهبرد معاصر. ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن در این دور از مدیریت شهری مورد توجه مسئولان شهری قرار گرفته است به طوری که در ابتدای دوره جدید مدیریت شهری تعداد ساختمان‌های ناایمن از دهه 70 تاکنون کاهش نیافته بود و همچنان روی عدد 129 باقی مانده بود اما مدیریت شهری تلاش‌های را در این بخش انجام داد اگر چه تعداد ساختمان‌های ناایمن کاهش داشت اما هنوز به صفر نرسیده است.

 

تعداد ساختمان‌های ناایمن در تهران پیش از این 129 ساختمان اعلام شده بود که با پیگیری‌های سازمان آتش‌نشانی و سایر دستگاه‌ها تعداد این ساختمان‌ها کاهش پیدا کرده است و در حال حاضر 129 ساختمان بحرانی به 90 ساختمان رسیده است.

 

مهدی بابایی؛ رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: جلسات کمیته ایمنی و مدیریت بحران در سطح مناطق شهر تهران برگزار و با همکاری مدیران و دادستانی توانستیم تعداد ساختمان‌های ناایمن را کاهش دهیم.

 

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت تدبیر در ایمن‌‎سازی ساختمان‌ها و اقدامات قانونی در این حوزه، گفت: اگر در لیست ساختمان‌های ناایمن تنها به اخطار اکتفا کنیم ترک فعل صورت گرفته و باید این ترک فعل از طریق مراجع قضایی پیگیری شود.

 

بر اساس برنامه‌ریزی باید تا پایان سال 1402 تمام 129 ساختمان بحرانی شهر تهران باید تعیین تکلیف شوند.

 

ساختمان‌های ناایمن که در مالکیت شهرداری تهران هستند نیز باید ایمن‌‎سازی شوند و در این خصوص برای نخستین بار ردیف اعتباری در بودجه شهرداری‌های مناطق پیش‌بینی و فرصت ایمن‌سازی فراهم شده است.

 

ایمن‌سازی مدارس شهر تهران از دیگر مواردی است که مورد توجه مدیریت شهری قرار دارد و شهرداری‌های مناطق بودجه‌ای را که برای کمک به مدارس دارند، با اولویت ایمن‌سازی مدارس در اختیار آنها قرار دهند./ تسنیم

نظر شما